Music box Înapoi la: Emisiuni

Air, a baroque journey - un album al violonistului Daniel Hope

Publicat: Luni, 9 Noiembrie 2009 , ora 20.00
Air – a baroque journey se intitulează albumul pe care vi-l propun astăzi. Ascultăm cel mai nou CD al violonistului Daniel Hope, cel care pe care l-am putut cunoaște și la concertele din cadrul Festivalului Enescu.

Air – are o dublă semnificație în limba engleză – pe care a exploatat-o și Daniel Hope de altfel. Poate fi arie sau aer – inițial Hope s-a gândit la celebra Arie a lui Bach din Suita a III-a orchestrală, însă în același timp Hope mărturisește că stilul lui de cânt este unul aerat, special adaptat acestui repertoriu.

Daniel Hope și albumul – Air – o călătorie barocă, astăzi în premieră românească la Radio România Muzical. CD-ul a fost lansat în septembrie 2009 de casa Deutsche Grammophon.

Ne aflăm în fața unui album atipic pe care celebrul violonist englez Daniel Hope evoluează în compania violonistei Lorenza Borrani și a unor instrumentiști din Orchestra de Cameră a Europei. Un album ce vrea să surprindă influențele care au animat vioara secolelor al XVII-lea și al XVIII-lea. Pe disc figurează lucrări de Georg Friedrich Handel, Diego Ortiz, Andrea Falconieri, Nicola Matteis și Johann Pachelbel, lucrări de scurte de dimensiuni ce par să sune foarte contemporan nouă – aceasta este una dintre valențele muzicii baroce de foarte bună calitate, interpretate corespunzător. Acum, și un concert – în la minor de Georg Philipp Telemann.

Ceea ce impresionează în acest album –
Air – a baroque journey lansat în septembrie 2009, și îi dă în același timp o notă de originalitate este tipul de percuție barocă. Vă amintiți înregistrările lui Jordi Savall cu vilancicos spaniole? Și aici aveți acces la același tip de comoară barocă – cu două viori virtuoze în prim-plan ce vorbesc despre vremuri trecute când compozitorii călătoreau foarte mult și preluau în lucrările lor multe dintre sonoritățile auzite – fie ale altor creatori, fie ale muzicii populare.

Recunosc că am fost foarte impresionată atât de selecția pieselor de pe acest album, cât și de modul de interpretare – cu multă libertate, recreând cu adevărat o Europă mitică a secolelor al XVII-lea și al XVIII-lea. Într-o vreme când vorbim de globalizare și de descoperirea și redescoperirea unei identități – acest album vorbește cel mai bine despre tradiția europeană și comorile ei.
Cristina Comandașu