Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu naista Andreea Chira

Publicat: vineri, 6 Decembrie 2019 , ora 13.04

11 decembrie, ora 19.00: concert de Crăciun propus de Forumul Cultural Austriac la Sala Radio. 

Iarna este titlul concertului pe care-l veți susține pe 11 decembrie la Sala Radio, alături de ansamblul austriac de coarde Kahlo. Cum este colaborarea cu acest ansamblu și de cât timp cântați împreună?

În primul rând, ne bucurăm foarte mult să fim prezenți la București. Colaborarea cu ansamblul vienez Kahlo este una foarte productivă. Anul acesta am început seria de concerte Cele patru anotimpuri de Antonio Vivaldi, care s-a desfășurat pe tot parcursul anului în trei sectoare diferite din Viena. Așa a început proiectul, așa ne-am adunat, așa i-am găsit și cântăm împreună din martie, când a avut loc primul concert - Primăvara. De fapt, anul acesta am început colaborarea cu ei și ne bucurăm foarte mult pentru că la București nu am susținut un concert clasic până acum. Mă bucur foarte mult că suntem împreună la Sala Radio.


Aveți programate frecvent  concerte în străinătate, dar și în România și alegeți să interpretați aranjamente pentru nai ale unor lucrări dificile. Ce opusuri ați selectat pentru concertul de la București?

Am ales lucrarea lui Antonio Vivaldi, Iarna, aranjată de către domnul Lucian Moraru. Și, într-adevăr, lucrările pentru vioară interpretate la nai sunt foarte dificile, dar naiul s-a dezvoltat atât de mult în ultimii ani, încât ne permite să abordăm și astfel de lucrări. Pe lângă Iarna, avem din Suita orchestrală nr. 2 de Johann Sebastian Bach, Badinerie, Cvartetul în Fa major op. 3 nr. 5 de Haydn - interpretat doar de către ansamblu. Iar în partea a doua ne orientăm mai mult către piesele de Crăciun - colinde atât românești, cât și austriece.


Știm că sunteți stabilită la Viena. Cum este perceput naiul în spațiul muzical austriac?

Din păcate, nu este încă foarte cunoscut. De aceea am creat această serie de concerte, pentru a aduce naiul mai aproape de publicul austriac și pentru a demonstra de fapt că naiul este un instrument care poate fi luat în serios și în muzica clasică, pentru că, din păcate, naiul este încă limitat la Păstorul singuratic și El condor pasa.


Interviu realizat de Maria-Isabela Nica