Seara de operă Înapoi la: Emisiuni

Anna Netrebko, într-un tur de forță donizettian

Publicat: Sâmbătă, 4 Februarie 2012 , ora 19.00
Nu mă surprinde niciuna dintre datele celei mai recente montări a operei Anna Bolena de Gaetano Donizetti!

Propusă de Metropolitan Opera House din New York, ea o readuce în rolul titular pe Anna Netrebko - al cărei succes în rol și-a avut primul său ecou, stagiunea trecută la Staatsoper din Viena (spectacolul transmis la Seara de operă în direct ) - și, de asemenea, ca suveran absolut îl readuce la MET pe David McVicar - al cărui dialog cu opera și artiștii ei funcționează cu o vitalitate deosebită în secolul nostru. Pe de altă parte, prezența dirijorului Marco Armiliato, ca și a unei întregi garnituri de soliști foarte buni, îmi întregește această impresie.


Ce ar mai fi de reținut? Că Annei Netrebko îi revine odată în plus rolul pe deplin asumat de a susține unele dintre cele mai dificile partituri de soprană. Ea a debutat la MET în 2002 (cu Natașa din opera lui Serghei Prokofiev Război și pace) și, de atunci a susținut încă alte 9 roluri - printre care: Lucia, Amina și Violetta - care i-au marcat triumful, adăugând în prezenta stagiune epuizantul rol Anna Bolena și, la primăvară, rolul hedonistei eroine a operei lui Jules Massenet, Manon.


Și cum opera lui Donizetti, Anna Bolena, a lipsit până acum din repertoriul celebrului teatru liric new yorkez - ca și de altfel, până în 1950 când a reluat-o Maria Callas, din întregul repertoriu al secolului XX - cu atât mai rodnic apare gestul Annei Netrebko, un gest artistic rodnic, temerar și plin de forță...


Luminița Arvunescu