Music box Înapoi la: Emisiuni

Albrecht Mayer - The voices of Bach

Publicat: Luni, 6 Decembrie 2010 , ora 20.00

Vă ofer un cadou baroc de Moș Nicolae, un disc pe care nu am avut ocazia să-l ascultăm până acum în premieră la Radio România Muzical, deși el a apărut pe piață în 1 februarie 2010. Însă ce poate fi mai potrivit decât Bach într-o zi plină de încărcătură spirituală?

Una dintre lucrările de pe acest album este Concertul BWV 209 pentru oboi d'amore, coarde și continuo de Johann Sebastian Bach, o înregistrare realizată de Albrecht Mayer, în calitate de solist și dirijor al ansamblului The English Concert. The voices of Bach la Radio România Muzical, un album apărut în 1 februarie 2010 sub semnătura prim oboistului de la Filarmonica din Berlin, de două ori premiat la gala Echo: Albrecht Mayer.

Este un album deosebit pentru că lucrările pe care le veți auzi nu sunt partituri originale bachiene, ci transcripții după cantate de Johann Sebastian Bach - de exemplu, lucrarea cu catalog 209 din creația lui Bach este o cantată, din care Albrecht Mayer a extras 3 arii pe care le-a reunit sub titulatura de Concert pentru oboi d'amore, coarde și continuo. Într-un fel, este ceea ce a făcut Jan Garbarek alături de ansamblul lui Paul Hillier pe mult aplaudatul Officium pe care l-am ascultat și noi la Radio România Muzical, la emisiunea "Jazzy hour". Însă dacă Garbarek improvizează în stil jazzistic, Mayer păstrează discursul baroc. Un nou exemplu, Concertul pentru corn englez, coarde și continuo, pe teme extrase din Cantata BWV 54 de Johann Sebastian Bach.

Încă de cînd era copil, oboistul Albrecht Mayer, acum în vârstă de 45 de ani, a iubit muzica lui Bach și a trăit în preajma ei - Albrecht Mayer a cântat într-un cor de biserică. Așa încât Albrecht Mayer poate fi considerat un specialist al muzicii bachiene, dovadă și acest album pe care el reinterpretează, în stil baroc, parte din cantatele bachiene. Este de altfel ceea ce însuși Bach făcea în epoca sa - preluările lucrărilor altor compozitori și transcrierea lor era o practică obișnuită în baroc. Iată un nou exemplu: Concertul pentru oboi, coarde și continuo cu teme preluate din Cantatele 105, 170 și 49.

Noutatea acestui album este dată de faptul că putem asculta și corale interpretate alături de un cor - The Trinity Baroque, condus de Julian Podger.

Cristina Comandașu