Arhivă : Evenimentele săptămânii Înapoi
CRISTIAN MĂCELARU și Simfonia a VII-a de Antonin Dvorak în cuvinte și muzică
Au trecut putin peste... doar cinci ani de când viața muzicală românească l-a cunoscut pe dirijorul Cristrian Măcelaru, timișoreanul născut în martie 1980, a cărui carieră s-a lansat pe continentul american, consemnând succese din ce în ce mai importante de o parte și de alta a Atlanticului.
In 2014 câștiga Premiul de dirijat "Georg Solti", dar deja în 2012 a atras atenția atunci când l-a înlocuit pe ...Pierre Boulez la pupitrul Orchestrei Simfonice din Chicago! Nu o dată cronicile au remarcat că tânărul dirijor "degajă încredere fără pic de aroganță"... Așa se dezvăluie și în repetiții și când vorbește despre Muzică... Cu un program de lucru foarte aglomerat, Cristian Măcelaru mărturisea într-un interviu-chestionar că îi face plăcere să joace șah sau tenis de masă dar - în ultima perioadă preferă să se joace cu cei doi copii ai săi! Urmărindu-l lucrând cu orchestra, relaționând cu MUZICA, am avut sentimentul unui OM care privește cu maximă răspundere fiecare moment, respectând arta, pe cei care o practică sau o învață, pe toți cei din jur, răspunzând astfel prin atitudinea sa șanselor care i-au fost oferite (față de care mărturisea că este conștient și foarte recunoscător)...
Deschis, binevoitor cu tinerii interpreți care i se adresează, CRISTIAN MĂCELARU și-a găsit timp și pentru un dialog mai amplu legat de câteva dintre partiturile pe care le-a dirijat la București, unele dintre ele reprezentând momente cu semnificații speciale în devenirea biografiei sale artistice; în cele două ediții ale Intâlnirilor sub semnul capodoperei difuzate în ultimele săptămâni din luna martie, tânărul dirijor s-a oprit la Simfonia a VII-a de Beethoven și Rapsodia I de George Enescu, la Suita" Șeherezada" de Rimski - Korsakov și Uvertura "Hebridele" de Felix Mendelssohn (iar emisiunile pot fi re-ascultate accesând site-ul românia-muzical.ro, la arhiva emisiuni). Pentru o a treia ediție, Cristian Măcelaru a ales să ne dezvăluie - în cuvinte și prin înregistrarea dintr-un concert din 2015 - Simfonia a VII-a de Dvorak, făcând și o interesantă paralelă între scriitura lui Dvorak și cea a lui Brahms.
Ce înseamnă o capodoperă pentru Cristian Măcelaru și care este - în opinia sa - menirea unui dirijor puteți afla tot în această emisiune programată joi 26 aprilie, de la ora 20 (în reluare sâmbătă 28 aprilie, de la 13,05) care se încheie cu Rapsodia a II-a de George Enescu ("decupată" din filmul unei seri extraordinare, în care Orchestra Română de Tineret a fost găzduită pe scena Teatrului Național din capitală).