Arhivă : Evenimentele săptămânii Înapoi

Live de la PROMS: Christian Thielemann și Nikolai Znaider

Publicat: marți, 6 Septembrie 2016 , ora 15.20

Pe ultima sută de metri, ediția 2016 a Festivalului PROMS strălucește și mai mult prin prestigiul invitaților săi... După 3 seri cu incursiuni în literatura muzicală datorată lui Mozart și lui Bruckner, peisajul repertorial se schimbă în 8 septembrie la "Royal Albert Hall": Christian Thielemann - la conducerea Capelei de Stat din Dresda - a ales un alt traseu în cel de al doilea concert prezentat la Londra, o selecție care păstrează însă unele trimiteri spre zona expresivă deja menționată: Variațiunile op. 132 compuse de Max Reger pe o temă de Mozart și sclipirea orchestrală atât de colorată și sugestivă oferită de scriitura lui Richard Strauss în poemul simfonic "Till Eulenspiegel". Rigoare, prestanță și construcție viguroasă a seriei de variațiuni simfonice în viziunea lui Max Reger, iar apoi exuberanta fantezie a imaginilor sonore decupate de imaginația lui Strauss pornind de la legenda personajului medieval cu ale sale aventuri celebre. Bagheta lui Thielemann este mereu elocventă, dinamică și impresionantă, iar într-un astfel de program este și mai ispititoare pentru orice meloman!

Solistul serii este violonistul Nikolai Znaider, cel care a triumfat la Proms în 2012, în partitura în mi minor de Mendelssohn. Presa a scris atunci că a a fost "a fost un privilegiu să îl asculți"; "o interpretare supremă, binecuvântată cu maturitatea, vitalitatea și sensibilitatea lui Znaider". Muzicianul care își împarte preocupările între cariera solistică, cea dirijorală și cea de îndrumător al noilor generații a ales pentru această nouă apariție la cel mai amplu și prestigious festival muzical, o altă partitură celebră a repertoriului dedicat instrumentului său: Concertul în Re major de Beethoven - prilej de a reasculta sonoritatea remarcabilă a violinei făurite în 1741 de Guarneri del Gesu, cea care a aparținut cândva lui Fritz Kreisler.

Joi, 8 septembrie, de la ora 21.00.

Anca Ioana Andriescu