Arhivă : Agenda de concert Înapoi

Muzică pe pâine - despre frumusețea muzicii clasice. "Culorile vii ale sunetelor" - Concert-conferință susținut de pianista Verona Maier la Palatul Suțu

Publicat: miercuri, 27 Aprilie 2022 , ora 9.10


Marți, 3 mai, ora 19.00, la Palatul Suțu, pianista Verona Maier și invitații săi, clarinetista Ioana Tomescu și violoncelista Alexandra Căplescu, continuă seria de concerte-conferință cu titlul "Muzică pe pâine-despre frumusețea muzicii clasice", un proiect al Asociației Culturale Kitharalogos, co-finanțat de AFCN. Tema serii, "Culorile mereu vii și proaspete ale sunetelor", este un prilej pentru lectorul serii de a vorbi despre ceea ce face și iubește dintotdeauna: muzica de cameră. Tărâmul necuprins al acesteia este școala comunicării, școala ascultării respectuoase a celuilalt, școala reacției adecvate și a echilibrării sinelui prin ceilalți. Muzicienii descoperă în fiecare clipă glasurile care "rostesc" povestea muzicală și oferă împreună bucuria acestor descoperiri fiecăruia dintre cei care li se află în preajmă, unindu-și priceperea, puterea și emoțiile, sporind, pentru ei înșiși, dar mai ales pentru ceilalți, energia multicoloră a lumii.

În preambulul concertului, muzeograful Cristina Ioniță va prezenta un tablou din pinacoteca Muzeului Municipiului București (MMB).

Toate concertele proiectului vor fi difuzate live, online pe www.youtube.com/c/AsociatiaCulturalaKitharalogos și vor putea fi urmărite ulterior pe paginile de youtube și facebook ale Asociației Culturale Kitharalogos și ale Muzeului Municipiului București.

Intrarea la concertele de la Palatul Suțu este liberă, în limita locurilor disponibile, și se face pe bază de rezervare, scriind la: kitharalogos@gmail.com.

Detalii: www.muzeulbucurestiului.ro , www.muzicapepaine.ro

www.facebook.com/muzicapepaine , www.facebook.com/kitharalogos


Verona Maier începe studiul pianului la vârsta de șase ani, la Școala de Muzică și Arte Plastice nr. 2 din București, iar din 1975 devine elevă a Liceului de Artă "George Enescu", pe care îl absolvă în 1980, având ca profesori pe Maria Spirescu, Maria Zaharescu și Angela Marbé. În vara aceluiași an este admisă la Universitatea de Muzică din București, unde își încheie studiile la clasa de pian a profesoarelor Ioana Minei și Ana Pittiș. În 1983 este deținătoarea unei burse de studii din partea Guvernului francez pentru cursurile de pian ale Academiei de Vară de la Nisa. Este doctor în muzică și, din 1990, cadru didactic la Universitatea Națională de Muzică București, fiind în prezent profesor de muzică de cameră și prorector al instituției.

Desfășoară o bogată activitate artistică, materializată în recitaluri, concerte și cursuri de măiestrie ( în România, Italia, Elveția, Franța, Ungaria, Germania, Austria, Spania, Portugalia, Grecia, Danemarca, Polonia, Suedia, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, Norvegia, Israel, Iran, Macedonia ) și participă la Festivalul Internațional "George Enescu", Festivalul Internațional al Muzicii Noi" și Festivalul Artelor (București), Festivalurile Internaționale de la Palencia și Santander (Spania), Festivalul "Festum Musicae" (Iași), Festivalul de Artă Medievală (Sighișoara), "Zilele Muzicii Româno-Americane" (Constanța), Festivalul filmului elvețian (București), Festivalul de Teatru Atelier (Sfântu Gheorghe), Festivalul "Max Deutsch" (Paris), Langvad Chamber Music Jamboree (Danemarca). A fost invitată, ca membru sau președinte, în jurii de concursuri muzicale cu participare națională și internațională.

Alături de prestigioși dirijori și interpreți din România și din străinătate, apare în cadrul unor orchestre cum ar fi Orchestra de Cameră Radio, Orchestra de cameră "Simfonietta" sau Orchester Contemporary Opera Zürich, Orchestra Filarmonicii "George Enescu", Orchestra Națională Radio, Ansamblul "Concordia". Manifestă o preferință deosebită pentru muzica de cameră, domeniu în care colaborează, între alții, cu Daniel Kientzy (saxofon), Pierre Yves Artaud, Claudi Arimany, Alan Weiss, Virgil Frâncu, Ion Bogdan Ștefănescu (flaut), David Harris, Aurelian Octav Popa, Emil Vișenescu, Sacha Rattle (clarinet), Remus Azoiței, Florin Croitoru, Thomas Bowes, Gabriel Croitoru, Vlad Stănculeasa, Constantin Șerban (vioară), Ioana Ostafi, Marin Cazacu (violoncel), Ion Ivan Roncea (harpă). Alături de Georgeta Stoleriu, Anca Iarosevici și Robert Dumitrescu a făcut parte timp de peste 25 de ani din formația de cameră Studioul de Muzică Veche, unde evoluează la clavecin, orgă și percuție. A realizat înregistrări și a participat la numeroase emisiuni pentru radio și televiziune, fiind prezentă pe șapte CD-uri realizate în țară și în străinătate. A prezentat în primă audiție sau primă audiție românească peste o sută de lucrări muzicale.

De asemenea, a fost solicitată de o serie de regizori români la realizarea consultanței de specialitate la muzica mai multor filme pentru marele sau micul ecran: "Moara lui Călifar" (Șerban Marinescu, 1986), "O vară de neuitat" (Lucian Pintilie, 1994), "Craii de Curtea Veche" (Mircea Veroiu, 1996), "Scrisorile prietenului" (Mircea Veroiu, 1997). Din 2014 este membru al Uniunii Cineaștilor.

Este vice-președinte al Fundației ACCUMM, înființată împreună cu soțul său, regretatul cineast și scriitor Petru Maier Bianu și coordonează Stagiunea muzicală a Fundației, găzduită de Palatul Șuțu din București

De la muzica medievală la cea contemporană și improvizație, de la claviatura pianului la cele ale clavecinului și orgii sau la unele dintre instrumentele de percuție, Verona Maier "migrează" cu ușurință și mobilitate prin teritorii diverse ale muzicii. În același sens se înscriu și preocupările sale pentru experimentele în care muzica se alatură teatrului, literaturii sau filmului. Acestui fel de a exista al Veronei Maier i se datorează, cu siguranță, decizia de a i se acorda în 2004, de către Președinția României, medalia Meritul Cultural - clasa I.