ACUM:
22.00
Grădina de... sunete (R)
Marea muzică, dincolo de cuvinte: într-o grădină paradisiacă.
Urmează: 0.00 Nocturn jazz Portrete ale celor mai importanți oameni din jazz.
Apoi: 0.55 Imnul de stat

Arhivă : Cronici Înapoi

AUDIO. Camera Regală sub cupola Ateneului Român

Publicat: luni, 18 Aprilie 2016 , ora 13.06

Camerata Regală, ansamblu aflat sub Înaltul Patronaj al Alteței Sale Regale Principele Radu al României, a susținut ieri, 17 aprilie 2016, pe scena Ateneului Român, al cincilea concert din cadrul Stagiunii Regale. Invitații ansamblului au fost doi invitați pe cât de tineri pe atât de valoroși: violonistul George Tudorache și dirijorul Nicolas Krauze.

Absolvent al Conservatorului Național din Paris - promoția 2010 și semifinalist în 2015 al prestigiosului Concurs Regina Elisabeta,George Tudorache este în prezent concertmaistru al Orchestrei Filarmonicii Regale din Liege și al Orchestrei Filarmonicii din Londra. A încântat realmente cu sunetul viorii sale Stradivarius din anul 1709, George Tudorache dovedindu-se un extraordinar virtuoz, cu o tehnică excelentă adaptându-se foarte bine tempilor incredibil de rapizi impuși de dirijor în cele două opusuri solistice: Introducere și Rondo capriccioso de Saint-Saens și Fantezia "Carmen" de Waxmann.

"Am ales aceste două piese magnifice, pentru că le-am cântat foarte mult în trecut și îmi dau seama că mi se potrivesc foarte bine, iar membrii orchestrei și organizatorii m-au sfătuit să aleg acest repertoriu. După spusele lor, îmi vin ca o mănușă. M-am simțit foarte bine în seara aceasta, să cânt alături de Camerata Regală și am colaborat foarte bine... Cu dirijorul mă cunosc de 10 ani și cred că s-a potrivit foarte bine alegerea programului și pot să zic și a dirijorului... Se întâmplă foarte multe lucruri deosebite în țara noastră și îmi face plăcere să mă reîntorc de fiecare dată când am ocazia să fiu invitat..."

Sub semnul tinereții, entuziasmului debordant și muzicii interpretate cu profesionalism aș putea spune că a stat concertul din 17 aprilie, un entuziasm care a trecut rampa și în rândul publicului, aplaudând evoluțiile muzicienilor chiar și între părțile Serenadei pentru orchestră de coarde de Piotr Ilici Ceaikovski - lucrare care s-a cântat în partea a doua a serii. Un dirijor cu gesturi ample, care exprimă muzica prin atitudine mi s-a părut Nicolas Krauze, un dirijor al contrastelor ritmice, timbrale și dinamice, un dirijor care în ciuda tinereții sale a știut ce să ceară de la instrumentiști. Astfel, succesul a fost asigurat, publicul, vă spuneam, a aplaudat frenetic evoluțiile celor aflați pe scenă, cei aflați în sală fiind și ei răsplătiți, în final, cu două bisuri.

Reportaj realizat de Jeanine Costache