Arhivă : Cronici Înapoi
Opera Națională București - Deschidere de stagiune cu 'Traviata'
"La Traviata" de Giuseppe Verdi a fost titlul cu care Opera Națională București a ales să deschidă stagiunea 2014 - 2015, într-o nouă montare și într-un sediu renovat în vederea îmbunătățirii acusticii. Premiera a fost precedată de o conferință de presă la care au participat principalii eroi care au îmbrăcat în veșminte noi o operă de la a cărei ultime montări au trecut 17 ani. Un veșmânt nou? - o întrebare care a fluturat pe buzele tuturor, la care regizorul britanic Paul Curran a răspuns:
"Arta e ceva subiectiv ceea ce înseamnă că între ceea ce văd eu și ceea ce vedeți dumneavoastră este o diferență foarte mare Și atunci, practic, eu voi lua aceste haine vechi și le voi transforma în ceva a ceea ce înseamnă Christian Dior sau Yves Saint Laurent și aș spera că dumneavoastră nu i-ați vedea pe Mark & Spencer în spatele lor. Am plasat acțiunea acestei montări în anii '50 dintr-un motiv anume, acela că în anul 2014 nimănui nu-i mai pasă de un scandal sexual. Am ales sfârșitul anilor '50 pentru că atunci a fost ultima epocă conservatoare în care un scandal sexual putea produce foarte multă vâlvă."
Opinia criticului
Curiozitatea fiind suscitată, trebuie să recunosc că am fost nerăbdătoare la începerea spectacolului care, din motive tehnice, s-a lăsat așteptat, gongul care anunța ridicarea cortinei a venit cu 30 de minute mai târziu.
Vreau să trec peste aceste stângăcii care nu-și au locul într-o o instituție cu blazon cum este Opera Națională, și să vă spun ce mi-a plăcut. Într-adevăr acustica sălii s-a îmbunătățit, "Traviata" este o montare cu costume frumoase care au eleganța marilor case de modă, iar giuvaierul acestui spectacol a fost fără echivoc soprana Aurelia Florian, o artistă stăpână pe glasul său cu acut sigur și cu o tehnică foarte bună, o cântăreață care arată bine pe scenă, așa cum sunt cerințele teatrului liric actual.
Producția a avut parte de o distribuție unitară, celelalte roluri fiind interpretate de Ioan Augustin Hotea - Alfredo și Ionuț Pascu - Germont, sub conducerea foarte tânărului dirijor Alexander Prior. Tempii impuși de dirijorul în vârstă de 23 de ani mi s-au părut prea lenți pentru o regie destul de statică, un minus pentru artiștii care în mare parte nu au reușit să transmită emoția și dramatismul unei muzici atât de frumoase scrise cu 160 de ani în urmă.