Arhivă : Cronici Înapoi
Stagiunea de Marți Seara - 3 decembrie 2013
Dacă în sezonul trecut al Stagiunii de Marți Seară, Natalia Pancec Colotelo a prezentat alături de chitaristul Maxim Belciug un program de muzică preclasică, apreciata violonistă a revenit pe scena Sălii Mici a Ateneului Român cu un program romantic. În 3 decembrie, parteneră, în demersul muzical propus melomanilor ce a cuprins Sonata nr.3 în re minor de Johannes Brahms, Poemul op.2 de Ernest Chausson și Introducere și Rondo capriccioso de Camille Saint-Saens i-a fost pianista Verona Maier. Aceasta a fost încântată să-și reîntâlnească, după mai mulți ani, fosta studentă, acum o muziciană matură.
Verona Maier:
"A fost o seară în care m-am bucurat să mă întâlnesc cu o fostă studentă. Recunosc că înaintea concertului, am realizat brusc că sunt vreo zece ani de când ne-am despărțit din ipostaza de profesor de muzică de cameră și student și cu atât mai mare mi-a fost bucuria să constat că timpul n-a trecut degeaba, așa cum nu trece de obicei, dar la Natalia aș zice că toate lucrurile pe care le simțeam atunci cu un potențial și ca o promisiune s-au adeverit. E un violonist matur care știe ce spune atunci când spune ceva cu vioara ei."
Natalia Pancec Colotelo este o muziciană expresivă care a afișat un ton cald în mișcările grațioase de arcuș, dar și agilitate într-un program în care parcursul său a trecut de la lirismul romantic la capricioasele pasaje de virtuozitate.
Natalia Pancec Colotelo:
"A fost o trecere de la stilul german la cel francez care sper că mi-a reușit… M-am bucurat foarte mult să reiau lucrările franțuzești dintr-o perioadă mai îndepărtată, din perioada în care cântam mult piese de virtuozitate, dar mi-a fost cumva ușor să le reiau și sper că s-a simțit și la cei care m-au ascultat mai demult că a fost un timp trecut cu folos."
Prin evoluația violonistei Natalia Pancec Colotelo alături de pianista Verona Maier Stagiunea de Marți Seară ne-a adus și în 3 decembrie două muziciene pasionate care ne-au purtat cu sensibilitate și o atentă creionare stilistică de la Brahms la Saint-Saens într-un recital concluzionat la insistențele publicului cu o secvență din creația lui Bach.