Arhivă : Cronici Înapoi
Formația Anton Pann: de la Fanarul bucureștean, până la Zorba Grecul
În cadrul Nopții Institutelor Culturale, ce s-a desfășurat în noaptea de vineri, 24 iunie 2011 spre sâmbătă, 25 iunie 2011, în București, Institutul Cultural Român a propus publicului reîntâlnirea cu muzica veche, prin intermediul unui concert susținut de membrii formației Anton Pann. Programul ansamblului a coincis cu un nou episod inclus în seria intitulată Pe când Bizanțul eram noi, fiind alcătuit dintr-o serie de "povestiri" muzicale, spuse în limba greacă sau română și culese tocmai din Fanarul bucureștean: pe scurt, o seară dedicată muzicii de curte și de mahala, în care melancolia și spiritul sărbătoresc s-au făcut simțite, în egală măsură.
Selectate din diverse colecții muzicale românești, piesele interpretate de formația vocal-instrumentală s-au situat cronologic, între secolul al XVIII-lea (reprezentat prin creația lui Anton Pann, compozitorul ce dă numele grupului) și secolul al XIX-lea, prin lucrări semnate George Ucenescu, discipol al acestuia, toate prezentate în aranjamentul realizat de conducătorul grupului, Constantin Răileanu, de la un cântec evocându-l pe haiducul Iancu Jianu, până la Ah, a mea iubită floare de George Ucenescu și cunoscutul Dans al lui Zorba, compus de Mikis Theodorakis pentru coloana sonoră a fimului Zorba Grecul.
Lumea muzicală modală, momentele improvizatorice și buna dispoziție au fost doar câteva dintre "ingredientele" cu care ansamblul Anton Pann și-a încântat publicul - dacă nu punem la socoteală culorile timbrale ale unor instrumente tradiționale precum bağlama, al`ud - lăuta arabă sau cavalul. "Povestirile muzicale" oferite de formația Anton Pann au luat sfârșit în aplauze entuziaste, însă pentru cei dispuși să-i urmeze pe membrii ansamblului, chiar și în provincie, voi adăuga că aceștia vor putea fi ascultați și în data de 22 iulie, la Centrul Cultural "Reduta" din Brașov.