Arhivă : Cronici Înapoi

Teatrul Național de Operetă 'Ion Dacian' își va schimba sediul

Publicat: joi, 10 Februarie 2011 , ora 8.45

Lucrările de reabilitare a Teatrului Național București, care vor începe în primăvara acestui an, urmează să afecteze și Sala Studio, sediul în care își desfășoară activitatea Teatrul Național de Operetă.

Despre spațiul în care urmează să-și continue activitatea Teatrul Național de Operetă "Ion Dacian", am aflat dintr-o declarație a directorului instituției, Răzvan Ioan Dincă:


«Sunt încântat pentru că se face o investiție așa de mare într-un teatru, este o investiție de care Teatrul Național avea nevoie. În același timp însă, noi căutăm acum soluții, pe care se pare că le-am și găsit, pentru ca instituția noastră să nu fie prejudiciată. Am făcut un calendar în care să vedem cum încep reparațiile, pentru ca o anumită perioadă de timp să mai putem funcționa aici, până când vom găsi un sediu provizoriu în care să ne desfășurăm în condiții foarte bune activitatea.

Încântarea mea vine și din faptul că, împreună cu Ministerul Culturii, am găsit o soluție foarte bună. Este vorba despre un spațiu mare, aflat în spatele Bibliotecii Naționale, în care se va putea amplasa o clădire provizorie, care să asigure permanența activității noastre pentru următorii 2-3 ani. Între timp se demarează și lucrările la Sala Omnia, viitorul sediu definitiv al Teatrului Național de Operetă, care se află în locul fostului Senat al României și va avea absolut toate dotările de care este nevoie pentru un teatru profesionist, de înaltă calitate. Iar perioada aceasta de tranziție va fi asigurată de către acea construcție provizorie, care va avea însă niște dotări cu mult mai bune decât cele pe care noi le avem acum.

Dacă lucrurile se vor întâmpla așa cum ne-am propus, nu avem de ce să nu fim de acord cu demersurile Teatrului Național de a începe reparațiile capitale. Ce pot să vă spun este că făgașul este unul pozitiv și dacă se va merge pe el până la capăt, nimeni nu va avea de suferit.»


Declarație preluată de Andreea Chiselev