Arhivă : Cronici Înapoi

Faust la Opera din San Francisco

Publicat: miercuri, 23 Iunie 2010 , ora 12.44

Opera din San Francisco are simțul umorului. Când ne invită să călărim cu o Walkyrie, când să ne vindem sufletul diavolului, dar tentația cea mai strașnică este performanța lui Faust de Gounod din 16 iunie 2010 într-o producție adusă de la Chicago și dirijată de Maurizio Benini.

Un fior fermecător a pus stăpânire pe audiență din primele măsuri și dirijorul italian a știut cum să-l mențină până la sfârșit. Decorul este la unison, măreț și ingenios, pe gustul american pentru lux. Grădina Margaretei, tânăra sedusă de Faust, este un Eden pământesc, iar închisoarea în care sfârșește, o scară spre cer.

Regia tânărului Jose Maria Condemi este simplă și eficientă. El subliniază carisma personajelor și nu decăderea lor. Canadianul John Relyea nu este un diavol atât de șiret pe cât de impresionant. El a dominat ușor scena și publicul cu aria Le Veau d'Or. În aria Salut, demeure chaste et pure Stefanno Secco compune un Faust nerăbdător și blând, mai puțin seducător. Margareta lui Patricia Racette este irezistibilă în Aria bijuteriilor și emoționantă în scena nebuniei. Ea evoluează din arie în arie fără să-și piardă inocența.

Succesul acestei producții nu ar fi complet fără tempii lenți - și controversați - aleși de dirijor care au intensificat drama psihologică. Dar nici fără interpretările luminoase ale lui Valentin și Siebel de Brian Mulligan - a cărui franceză e remarcabilă- și Daniela Mack.

Așadar o distribuție omogenă o întâlnești mai rar și rămâne în sufletul auditorului.


Alexandra Diaconu