Arhivă : Cronici Înapoi
Stagiunea de marti seara - Cvartetul ARCADIA (Cluj Napoca)
Publicat: marți, 21 Octombrie
2008
, ora 16.01
ora 19.00 - Generatia mileniului III.
Stagiunea de marti seara de la Ateneul Roman.
21 octombrie 2008
Patru valoroși tineri instrumentiști din Orchestra Filarmonicii "Transilvania"și din Orchestra Operei Naționale din Cluj Napoca s-au reunit în anul 2005 pentru a participa la Festivalul Muzicii de Cameră de la Odorheiu Secuiesc. Pătrunși de farmecul noii lor "spuneri" aproape solistice, dar mai complexe structural, Ana Bogățilă - vioara I, Răsvan Dumitru - vioara a II-a, Cristian Suărășan - violă și Zsolt Török - violoncel, componenții Cvartetului "Arcadia", au continuat să-și lărgească repertoriul, efectuând turnee în România, Austria, Elveția sau Ungaria, și și-au completat perfecționarea interpretării începută cu violonistul Nicușor Silaghi prin îndrumări din partea membrilor Cvartetelor "Alban Berg" din Germania, "Orlando"din Olanda, "Bartok" din Ungaria, "Artis" din Austria, sau "Prazak" din Cehia.
Cvartetul Arcadia la Ateneul Român
Prezenți în Sala Mică a Ateneului, cei patru muzicieni își doreau să realizeze în principal acea "claritate" din care să reiasă "structura" fiecărei secvențe redate, obținând "retorica rațională" a "dialogului" din Cvartetul op. 20 nr.1 în Mi bemol major de Joseph Haydn, "neliniștea" din Cvartetul op. 18 nr.4 în do minor de Ludwig van Beethoven și "zbuciumul" (de nuanță modală), "pentru o iubire interzisă" al Cvartetului nr.2, "Scrisori intime" de Leo± Janacek, după cum mi-au mărturisit înainte de concert.
Răspunsul publicului, care i-a aplaudat îndelung, ritmat, rechemându-i la rampă cu ovații a demonstrat că grupul cu numele anticului idilic ținut grec dintr-o pictură de Nicolas Poussin și-a îndeplinit țelul propus. Cvartetul "Arcadia", sudat până la detaliu a obținut individualizarea stilistică a celor trei creații, unificând tempourile celor patru părți în logica proprie a fiecării narații sonore și transmițând stările de vibrație potrivite.
21 octombrie 2008
Patru valoroși tineri instrumentiști din Orchestra Filarmonicii "Transilvania"și din Orchestra Operei Naționale din Cluj Napoca s-au reunit în anul 2005 pentru a participa la Festivalul Muzicii de Cameră de la Odorheiu Secuiesc. Pătrunși de farmecul noii lor "spuneri" aproape solistice, dar mai complexe structural, Ana Bogățilă - vioara I, Răsvan Dumitru - vioara a II-a, Cristian Suărășan - violă și Zsolt Török - violoncel, componenții Cvartetului "Arcadia", au continuat să-și lărgească repertoriul, efectuând turnee în România, Austria, Elveția sau Ungaria, și și-au completat perfecționarea interpretării începută cu violonistul Nicușor Silaghi prin îndrumări din partea membrilor Cvartetelor "Alban Berg" din Germania, "Orlando"din Olanda, "Bartok" din Ungaria, "Artis" din Austria, sau "Prazak" din Cehia.
Cvartetul Arcadia la Ateneul Român
Prezenți în Sala Mică a Ateneului, cei patru muzicieni își doreau să realizeze în principal acea "claritate" din care să reiasă "structura" fiecărei secvențe redate, obținând "retorica rațională" a "dialogului" din Cvartetul op. 20 nr.1 în Mi bemol major de Joseph Haydn, "neliniștea" din Cvartetul op. 18 nr.4 în do minor de Ludwig van Beethoven și "zbuciumul" (de nuanță modală), "pentru o iubire interzisă" al Cvartetului nr.2, "Scrisori intime" de Leo± Janacek, după cum mi-au mărturisit înainte de concert.
Răspunsul publicului, care i-a aplaudat îndelung, ritmat, rechemându-i la rampă cu ovații a demonstrat că grupul cu numele anticului idilic ținut grec dintr-o pictură de Nicolas Poussin și-a îndeplinit țelul propus. Cvartetul "Arcadia", sudat până la detaliu a obținut individualizarea stilistică a celor trei creații, unificând tempourile celor patru părți în logica proprie a fiecării narații sonore și transmițând stările de vibrație potrivite.