Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu pianistul Gabriel Gîțan
Soprana Aida Pascu, câștigătoare a premiului "Tânărul interpret al anului 2024" în cadrul "International Classical Music Awards" va susține un recital extraordinar împreună cu pianistul Gabriel Gîțan. Despre evenimentul ce se va desfășura joi, 18 aprilie, în Salonul "Cerchez" al Muzeului Național Cotroceni, ne oferă mai multe detalii Gabriel Gîțan într-un dialog cu Ioana Țintea.
Gabriel Gîțan, sunteți recunoscut drept unul dintre cei mai căutați pianiști pentru muzică de cameră vocală și instrumentală. Ce v-a determinat să vă îndreptați către această direcție și ce satisfacții vă oferă?
Pur și simplu îmi face plăcere să împart scena cu colegii și prietenii mei și să facem muzică bună împreună.
Nu este pentru prima dată când colaborați cu Aida Pascu. În iulie 2023, ați realizat împreună o sesiune de înregistrări speciale la Radio România. Cum ați descrie-o pe Aida, dar și colaborarea dintre dumneavoastră?
Aida este o soprană extraordinară! Ne-am înțeles foarte bine. Ca dovadă, și premiul acesta foarte important pe care-l primește "Young Artist of the Year". Da, am înregistrat, ca urmare a unui premiu obținut de ea anul trecut la Bursa "Moștenitorii României muzicale", lieduri din literatura universală - Rahmaninov, Grieg ș.a., la Sala Radio. Ne-am înțeles foarte bine. Am cântat de plăcere împreună, deși înregistrările sunt puțin obositoare, dar a fost foarte bine.
Recitalul din data de 18 aprilie se desfășoară sub egida proiectului "Moștenitorii României muzicale". Ce înseamnă pentru dumneavoastră acest demers inițiat de Radio România Muzical la care ați participat, de altfel?
Cred că este foarte important pentru tinerii muzicieni. Este o motivație, o ocazie de afirmare. Și premiile acestea obținute, fie că sunt înregistrări, fie concerte-recitaluri, sunt foarte importante în cariera unui tânăr muzician. Așa că, mi se pare o idee foarte bună.
Recitalul de pe 18 aprilie, de la Muzeul Cotroceni, are ca temă "Vis de dragoste" - lieduri din literatura românească și universală care, cumva, toate orbitează în jurul acestei idei primordiale a artei. Avem în program Enescu - trei melodii, lieduri de diverși autori și un ciclu de cântece de un compozitor mai puțin cunoscut (cel puțin pentru mine), Fernando Obradors.
După experiența dumneavoastră, care ar fi cel mai important sfat pe care l-ați oferi unui pianist care dorește să se specializeze în muzica de cameră?
Să cânte cât mai mult, să accepte fiecare propunere pe care o primește - cât mai mult, cu cât mai mulți parteneri de muzică de cameră, cât mai multe instrumente și... să aibă plăcere să facă asta. Muzica de cameră mie mi se pare că este cea mai frumoasă latură a activității concertistice.