Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Bianca Ionescu-Ballo, manager al Teatrului Național de Operetă și Musical Ion Dacian

Publicat: vineri, 1 Iulie 2022 , ora 9.38

Ultimul spectacol al primei ediții Bucharest Opera Festival are loc sâmbătă, 2 iulie 2022, pe scena Operei bucureștene și va fi susținut de Teatrul Național de Operetă și Musical Ion Dacian


În 2 iulie, spectacolul susținut de Teatrul Național de Operetă și Musical Ion Dacian încheie Bucharest Opera Festival. Ce înseamnă pentru instituția pe care o conduceți participarea în cadrul acestui festival aflat la prima ediție?

Participarea în cadrul Bucharest Opera Festival reprezintă, în primul rând, o mare onoare, o cinste și o mândrie, deoarece spectacolul nostru vine în cadrul reprezentațiilor de seamă ale teatrelor lirice din țară, care vin cu producții excepționale. Și, în același timp, faptul că vom prezenta spectacolul Candid de Leonard Bernstein este, practic, o carte de vizită care demonstrează profesionalism, deținerea valențelor unui gen foarte complex, așa cum l-a realizat compozitorul, în care în afara elementelor de operetă există și elemente de operă și chiar de jazz.

Evoluția artiștilor teatrului nostru este una deosebită, având în vedere oricum că echipa este formată în egală măsură din elemente foarte tinere, din ultimii ani - achizițiile, cum le spunem noi, de mare valoare ale teatrului - alături de mai experimentații lor colegi din cadrul colectivului.

Este un spectacol grandios, este un spectacol de amplă desfășurare, un spectacol atât dificil din punct de vedere muzical, dar și de o durată apreciabilă, care merge în forță de la început până la sfârșit. Dintre artiștii teatrului, care evoluează în acest spectacol, îi voi aminti pe George Vârban, deținătorul rolului titular, Candid, cât și pe Daniela Bucșan - Cunegonda și, desigur, câțiva dintre cei mai experimentați artiști ai teatrului; ei sunt deja pe afișul din care n-aș vrea să omit pe cineva. Am preferat să-i spun doar pe cei care, poate, sunt foarte buni dar mai puțin cunoscuți, în schimb, sunt speranțe confirmate. La pupitrul dirijoral se află Alex Ilie, iar spectacolul este realizat de către Andrei Munteanu.


Cum descrieți montarea semnată de Andrei Munteanu?

Este o montare complexă, deosebit de modernă. Mi-a plăcut foarte mult concepția lui. Noi i-am apreciat felul de a pune în scenă acest lucru și i-am dat, desigur, mână liberă. Iar el, cu tinerețea dar și cu experiență, a reușit o realizare remarcabilă care a fost prezentată sub această formă în Festivalul Internațional George Enescu anul trecut, când Teatrul Național de Operetă și Musical a fost pentru prima oară invitat în cadrul acestui festival în care, în general, preponderent este genul de operă sau genul simfonic.


Acolo cred că ați prezentat chiar în premieră această operetă, Candid de Leonard Bernstein, pe care o veți prezenta și în Bucharest Opera Festival.

Sigur că da. Este, iarăși, o premieră faptul că s-a făcut acest spectacol și, în același timp, o premieră în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, ca teatrul de operetă să fie prezent acolo. Suntem foarte mândri. Teatrul a făcut pași importanți în ultimii ani în ceea ce privește abordarea repertoriului, care a mers pe zone destul de dificile tocmai pentru că tot ceea ce deținem la ora actuală, în primul rând din punct de vedere al artiștilor, este de o foarte bună calitate și de o valoare deosebită pe care, desigur, trebuie să o continuăm, să o luăm în calcul în montările următoare.


În final, vă rog să ne spuneți când începe și ce evenimente pregătiți pentru viitoarea stagiune a Teatrului Național de Operetă și Musical Ion Dacian?

Din datele pe care le dețin eu acum, vă spun că în jurul datei de 1 octombrie începe stagiunea și vom deschide cu spectacolul Jack - între dragoste și nebunie, un musical după romanul Jack Spintecătorul. Practic, avem o creație a unor italieni veniți la noi în urmă cu un an pentru o altă montare și care au realizat din punct de vedere muzical și coregrafic acest spectacol dificil care are accente de rock, musical, operetă - iarăși, o creație provocatoare pentru colectivul teatrului nostru. Am văzut-o într-o repetiție generală zilele trecute și pot să spun că se ridică la nivelul așteptărilor publicului bucureștean și, în special, al publicului tânăr, care își dorește în cadrul producțiilor de astăzi din zonele teatrelor de operetă și musical să vadă acest spectacol dificil și cu accentele care îi atrag pe cei care nu vin neapărat pentru genul de operetă. Acest spectacol va avea loc, deci, la începutul lunii octombrie, iar mai târziu, tot în toamna acestui an, urmează să prezentăm opereta Marco Polo de Francis Lopez.

Interviu realizat de Alexandra Scumpu