Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu soprana Aida Pascu
În prezent studentă în anul IV la Universitatea Națională de Muzică din București, soprana Aida Pascu se numără printre finaliștii ediției din 2021 a competiției pentru Bursa "Moștenitorii României Muzicale"; un proiect derulat de Radio România Muzical în parteneriat cu Rotary Club Pipera. Tinerei muziciene i s-a oferit oportunitatea de a susține două concerte - unul alături de Orchestra Filarmonicii din Brașov și altul în compania Orchestrei de Cameră Radio.
Despre aceste două concerte aflăm mai multe detalii de la soprana Aida Pascu:
În calitate de câștigătoare a unui premiu special la concursul "Moștenitorii României Muzicale", organizat de Radio România Muzical și Rotary Club Pipera vei susține în curând două concerte. În 17 martie te vei afla pe scena Filarmonicii din Brașov, unde vei fi acompaniată de orchestra instituției, dirijor fiind croatul Andrej Vesel. Iar în 23 martie vei evolua în compania Orchestrei de Cameră Radio în cadrul unui concert ce va avea loc pe scena Sălii Radio cu dirijorul Radu Popa la conducere; un eveniment din seria celor care vor marca 25 de ani de la înființarea Postului Radio România Muzical. În ambele ocazii, pe scenă vor urca și alți doi finaliști ai competiției, percuționista Sara Gheorghe și pianistul Dominic Iliș. Aida, cum privești oportunitățile oferite în urma participării în competiție în raport cu evoluția ta profesională?
În primul rând sunt foarte recunoscătoare pentru aceste oportunități, întrucât concertele sunt în prezent pentru mine mijloacele principale de afirmare artistică. Sunt evenimentele pentru care mă pregătesc și studiez în fiecare zi și desigur motivația de a mă prezenta de fiecare dată, sper eu, tot mai abilă în fața publicului.
Ce ai ales să interpretezi în cele două concerte și care au fost criteriile de selecție pentru fiecare program în parte? Știu că sunt diferite cele două programe.
Cele două programe sunt alese în funcție de posibilitățile vocale ale momentului și în funcție de acordul pe care l-am stabilit cu Orchestra de Cameră Radio și Orchestra Filarmonicii din Brașov. De pildă, la Brașov voi interpreta cinci arii. Acestea sunt Einsam in trüben Tagen din opera "Lohengrin" de Richard Wagner, Aria Il est doux, il est bon! din "Hérodiade" de Jules Massenet, Come in quest'ora bruna din "Simon Boccanegra" de Giuseppe Verdi, Tu che di gel sei cinta din opera "Turandot" de Giacomo Puccini și celebra arie Mìsíèku na nebi hlubokém din "Rusalka" de Antonin Dvoűák. Între timp, împreună cu Orchestra de Cameră Radio am ales să interpretez mai mult Mozart și Handel. De pildă, din Mozart voi avea E Susanna non vien… Dove sono, din opera "Nunta lui Figaro", Crudele… Non mi dir din opera "Don Giovanni", Temerari… Come scoglio din opera "Così fan tutte" și Ach, ich fühl's din opera "Flautul fermecat", precum și Piangerò la sorte mia din opera "Giulio Cesare" de Handel.
Vreuna dintre aceste arii face parte dintr-un rol pe care l-ai pregătit deja?
Da. De pildă, de la Brașov am menționat că voi interpreta aria Tu che di gel sei cinta din "Turandot", rolul Liù este deja studiat, dar de asemenea am studiat rolul Contesei din "Nunta lui Figaro". Chiar în prezent studiez la facultate rolul Fiordiligi din "Cosi fan tutte". Separat, am învățat Donna Anna din "Don Giovanni" și am avut ocazia să interpretez la Studioul Experimental de Operă din București rolul Pamina din "Flautul fermecat".
Există perspectiva unui nou debut?
Deocamdată nu am discutat această oportunitate, însă aștept să văd cum se desfășoară lucrurile.
Ești studentă în ultimul an la Universitatea Națională de Muzică din București. Pentru licență, ce pregătești?
Pentru licență avem un repertoriu de arii. Ariile pe care le-am ales sunt din patru perioade diferite: din baroc, romantism, verism și perioada modernă. Din baroc voi avea aria Didonei din opera "Dido and Aeneas" de Purcell - When I am laid in earth, apoi o celebră arie - aria Desdemonei, Canzone del salice și Ave Maria din opera "Otello" de Giuseppe Verdi. Din nou, voi prezenta Tu che di gel sei cinta din opera "Turandot" și aria stareței, mai puțin cunoscută, Mes filles, voila que s'acheve din opera "Dialogues des Carmelites" de Francis Poulenc.
Ce proiecte ai în următoarea perioadă?
Deocamdată mă concentrez asupra scrierii licenței și asupra aprofundării acestui repertoriu. Studiez pentru aceste două concerte pe care le am în martie. De asemenea, în Italia urmează un proiect de "La boheme" de Giacomo Puccini, în care voi cânta Mimi prin oportunitatea pe care mi-o oferă soprana Raina Kabaivanska.