Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu flautistul Matei Ioachimescu despre turneul "Legends"

Publicat: vineri, 2 Octombrie 2020 , ora 15.25

Flautistul Matei Ioachimescu și ansamblul PERCUSSIONescu (alcătuit din Irina Rădulescu la marimbafon și Răzvan Florescu la vibrafon) desfășoară turneul național "Legends". Artiștii propun conceptul "Classic Rock Meets Contemporary Classics" - o nouă perspectivă asupra clasicilor muzicii rock, în viziunea unor interpreți și compozitori de muzică clasică. Turneul a debutat în 26 septembrie la Cluj-Napoca, include 8 orașe și se va încheia în 6 octombrie, la Sala Radio din București.


Sunteți la mijlocul turneului "Legends", în această seară (1 octombrie) veți cânta la Brașov - cum a decurs până acum?

Este un tur de forță. 10 concerte în 11 zile pe drumurile din România, cu o marimbă bas, un vibrafon și un flaut electric, plus o serie de echipamente tehnice care ne ajută să prezentăm un concert de cea mai înaltă calitate... Pe de altă parte, este o bucurie imensă să putem să prezentăm un asemenea program în fața unui public cel puțin la fel de entuziast precum suntem noi. Iată, au trecut deja patru concerte, astăzi este al cincilea, la Brașov. Trebuie să ne adaptăm; în fiecare zi avem situații noi legate de vreme, de spațiile în care vom cânta, de acustica fiecărui spațiu. Astă seară, de exemplu, a trebuit să mutăm concertul de la Bastionul Țesătorilor în cadrul Universității "Transilvania". Nu avem timp să ne plictisim, dar, cum spuneam, rămân un entuziasm și o bucurie imense. Totuși, au trecut foarte multe luni în care n-am putut veni în fața publicului pe viu și această energie reiese în concertele noastre. Ele au fost primite extraordinar de bine. Este, până la urmă, un program original, un program pe care nu am avut timp să-l testăm. Primul test a fost în fața publicului de la Cluj Napoca, într-o sală plină, dar goală în același timp, pentru că într-o sală de 800 și ceva de locuri am avut 150 de oameni, atât a fost limita permisă. Suntem bucuroși că programul nostru place peste tot și că aducem oamenii în fața unui repertoriu de muzică contemporană care aduce mai multe genuri muzicale împreună. Programul nostru "Legends" a plecat de la legende ale muzicii rock, pe care le readaptăm și capătă o îmbrăcăminte nouă. Motive muzicale pe care publicul le recunoaște destul de ușor creează o experiență sonoră nouă în mâinile noastre și cu ajutorul unor compozitori extraordinari care au răspuns cu mare entuziasm ideii noastre de a prezenta versiunile lor asupra unor lucrări care i-au însoțit pe parcursul timpului, fie că este vorba despre trupe legendare precum Deep Purple sau Led Zeppelin ș.a.m.d. Avem patru compozitori români - Sabina Ulubeanu, Andrei Petrache, Mihai Măniceanu și Gabriel Mălăncioiu - care s-au potrivit extraordinar de bine în acest program. Spargem limitele dintre genuri și dintre stiluri muzicale și ceea ce rămâne este, practic, un concept simplu intitulat muzică.


Veți încheia turneul cu un concert susținut la Sala Radio, marți, 6 octombrie. Ce pregătiți publicului de la București?

Publicul de la București este deja pregătit. Ne așteaptă într-un număr aproape nepermis de mare. Ei știu deja despre ce este vorba. Cum spuneam, știrile circulă rapid și-atunci când oferta este una limitată, într-un asemenea spațiu și mai ales în timpurile noastre, vin cu mare bucurie să asculte un repertoriu cunoscut, să călătorească în spații muzicale pe care nu le-au mai vizitat până acum, într-o formulă camerală absolut inedită în România, și anume: flaut, marimbă bas și vibrafon. Publicul de la Sala Radio va avea privilegiul de a asista pentru prima oară la un asemenea repertoriu. Pe de altă parte, este și ultimul concert; prin urmare, entuziasmul este maxim.


Cântați pentru prima dată la un flaut electric. Cât de des este folosit un asemenea instrument și cum sună?

E, într-adevăr, o premieră în România. Nu este neapărat un flaut electric, este flautul meu pe care-l folosesc în mod obișnuit în repertoriul standard. A suferit o transformare cu ajutorul atelierelor de flaute Tomasi de la Viena și primește o doză care-mi permite să mă conectez la o temă audio și la o cutie de efecte care transformă, deodată, sunetul curat, de flaut, într-un sunet electrificat. Flautul capătă o sonoritate de chitară electrică.


Interviu realizat de Florica Jalbă