Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu tenorul Ștefan Pop

Publicat: vineri, 14 Februarie 2020 , ora 12.44

Nume din ce în ce mai cunoscut pe scenele lirice italiene, Ștefan Pop, se află în această perioadă la Teatrul Regio din Torino pentru a participa la noua producție cu opera Nabucci de Giuseppe Verdi. Despre această nouă montare și despre proiectele sale, Ștefan Pop a vorbit în cele ce urmează:

Vă aflați înaintea unei serii de spectacole, cu opera Nabucco de Giuseppe Verdi, la teatrul Regio, din Torino. Este o premieră, o nouă producție? Ce ne puteți spune?

Este o producție nouă, regizată de Andrea Cigni. Am din nou norocul să cânt alături de dirijorul Donato Renzetti, cu care eu am mai colaborat, am făcut Atilla, Concert la Veneția. Un mare dirijor. Teatrul Regio di Torino, unde mă aflu aici, într-un teatru unde a dirijat Tullio Serafin, Arturo Toscanini, Callas di Stefano, Pavarotti, toată lumea a cântat, de la cei mai mari. Astăzi, da, debutez un rol nou de Verdi, Ismaele, într-o operă care este foarte bine cunoscută de toată lumea.


Și foarte iubită.

Cu șansa de a debuta alături de Leo Nucci, de care mă leagă o lungă istorie, pentru că luna viitoare o să debutez Riccardo, în Un ballo in maschera, la Genova, în regia, de data aceasta, lui Leo Nucci. Mă simt norocos. Indiferent, pentru mine, cum zicea maestrul Santi, cel mai important e să fii umil în fața partiturii și să faci muzică, pînă la urma urmei. Eu am norocul pentru că vin din România cu un bagaj de 12 ani de vioară, de instrument principal, și atunci, într-adevăr, studiind acum în ultimul timp, în Italia, am descoperit că de fapt, cel mai important e să faci muzică pe scenă. Producția de Nabucco este o producție, este o nouă montare a lui Andrea Cigni, care, zic eu, va deveni istorică, pentru că a mers foarte mult pe relația dintre babilonezi și evrei, dar în același timp, este o producție simplă, focusată în mod special pe relația dintre personaje și cor, pentru că, până la urma urmei, Nabucco este o operă prin care corul, fiind personajul principal, am putea spune, pe lângă Nabucco, baritonul. Este o coproducție cu teatrul Massimo din Palermo, care știu că va merge în turneu și în Japonia și anul viitor o să merg și eu în Shanghai. În Italia se face foarte mare tam-tam pe producția asta, pentru că e așteptată, nu-i tradițională.


Povestiți-ne puțin și despre partenerii de scenă. L-ați numit pe Leo Nucci. Cine va fi Abigaille?

Abigaille va fi Saioa Hernandez, cu care am repetat de două săptămâni. De Leo Nucci, nu cred că trebuie să mai adaug absolut nimic. În 16 februarie o să fie primul spectacol a lui Leo Nucci, dar la premieră o să cânte Giovanni Meoni.


Vor urma alte două roluri verdiene, în Bal Mascat și Lucrezia Borgia.

Da, un alt debut. În ianuarie am debutat la teatrul Verdi. Verdi mă urmărește. Teatrul Verdi am debutat Lucrezia Borgia, în rolul Gennaro, un rol care, pentru mine, pentru moment, Donizetti și Verdi, primul Verdi, Verdi, bel cantista, să spun așa, mă simt acasă. Pe lângă faptul că în iunie o să cânt Lucrezia Borgia la Bologna, anul viitor în februarie, stând de vorbă aici cu direcția să fac o nouă producție de Lucrezia Borgia la teatrul Regio di Torino. Debutez în trei luni. N-am mai făcut chestia asta niciodată până acuma. Trei debuturi unul după altul, e destul de complicat, ținând cont că Lucrezia Borgia, Gennaro e un rol foarte complex și bel canti, Nabucco, Ismaele, e un pic mai ușor, dar urmează Bal mascat la Genova, deci am o perioadă, numai eu știu cum sunt cuvintele în capul meu, le confundă unul altul, dar până în prezent, Lucrezia Borgia a fost foarte bine. Nabucco nu-mi pun problema că n-o să fie foarte bine și pe Bal mascat, e visul meu. Studiez cu pianistul meu Simone Ciavina de la Parm. Am început să studiez din iunie toate trei rolurile și bineînțeles, că Bal mascat, s-ar putea cel mai mult. Și aici, la teatul Regio di Torino, deja am făcut deja, sunt trei pianiști. Cu toți trei am studiat ca să iau de la fiecare câte un pic. Urmează să mă întâlnesc și cu Leo Nucci. O să fie într-adevăr, provocarea, să zicem, acelor 10 ani de carieră. Eu sper ca Riccardo să fie încununarea celor 10 ani.


În luna mai însă, veți cânta în opera Roberto Devereux.

Roberto Devereux la teatrul Massimo din Palermo. Roberto Devereaux, eu am debutat pentru prima dată alături de Mariella Devia, la teatrul Carlo Felice din Genova. Mă bucură foarte tare, că de data asta o să-l cânt alături de maestrul Abbado, pentru că noi am făcut Norma la teatrul Real din Madrid și de-acolo s-a legat o relație, ca să spun așa. În mai, Roberto Devereaux, Donizetti, în iunie, din nou, Lucrezia Borgia, Donizetti. La vară o să mă întorc în Torre de Lagos, în Festivalul Puccini, după aceea urmează o Boema cu Angela Gheorghiu la Liege și etc. În România, în 26 martie, după Bal mascat, merg la Cluj și o să cânt la Opera maghiară, un spectacol de Boema.


Interviu realizat de Jeanine Costache