Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. SoNoRo Interferențe - Interviu cu violistul Răzvan Popovici
Este în curs de derulare cea de-a 11-a edițe a programului educativ din cadrul Festivalului Internațional de Muzică de Cameră, intitulat SoNoRo Interferențe. Au avut deja loc două dintre cele trei workshop-uri programate în Italia și respectiv în România. Cum apreciați nivelul bursierilor de anul acesta?
Cred că anul acesta am avut unul dintre cele mai bune eșantioane de bursieri pe care i-am selectat în acești 11 ani, mai ales la violoncel.
Spuneți-ne câte ceva despre personalitățile alături de care au avut ocazia să lucreze bursierii.
Pe lângă Diana Ketler, pianista londoneză și eu la violă, îl avem pe Marcin Sieniawsky, violoncelist polonez din Germania, care face parte din cvartetul Szymanowski și pe violonistul Anton Martynov, un binecunoscut solist care a concertat pe scene importante ale lumii. Partener al Marthei Argerich și al multor altor muzicieni, el este pe lângă un mare muzician și un bun organizator, fiind directorul Festival de Violon de la Paris. Iar a cincea personalitate este maestrul care îi păstorește, să spunem așa, pe bursieri în acest workshop, la Portul Cultural Cetate, și anume Christoph Wyneken, dirijor, profesor, violonist, violist și profesor de muzică de cameră în Germania.
Ce urmează în programul SoNoRo Interferențe până la sfârșitul anului?
Acum urmează, evident, concertele finale. Mâine seară este concertul numărul doi și, pentru că în această seară am legat SoNoRo Interferențe de celălalt proiect al nostru estival, SoNoRo Conac, bursierii vor avea șansa să cânte, atât la deschiderea concertului SoNoRo Conac din această seară, desfășurat la Palatul Marincu din Calafat, cât și duminică, în castelul de la Potlogi, nu departe de București. Și mâine seară, chiar aici, în gara fluvială a Portului Cultural Cetate. Deci asta urmează acum imediat, iar apoi, cel de-al treilea workshop SoNoRo Interferențe va avea loc în Germania, la Traunstein, în idila bavareză, nu departe de Salzburg, unde alți 10-15 bursieri vor fi alături de noi, dar și maeștri mai experimentați, să spunem așa.
Spuneți-mi, care sunt obiectivele stabilite pentru un viitor puțin mai îndepărtat, poate pentru următorii ani?
Ne-am dorit, de la început, să creăm o elită muzicală adevărată din acești tineri foarte talentați. Și ce este foare bine este că mulți dintre ei, care au studiat la București sau au plecat în lumea largă, se întorc și își dau seama că este foare bine să ai șansa să cunoști și alte sisteme, apoi să te întorci la ceva mai riguros. Cred că este foarte important să transmiți mai departe lucruri învățate de la mari maeștri.