Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Premiera baletului Romeo și Julieta de Serghei Prokofiev - Interviuri cu protagoniștii spectacolului din 12 martie
Mihaela Soare, cum că simțiți în regia și coregrafia imaginată de Renato Zanella, o concepție modernă se spune într-un comunicat de la operă?
Am ajuns să mi se ofere posibilitatea să îmi depășesc limitele pe care le credeam că le am prin această coregrafie ținând cont de stilul coregrafic și înlănțuirea pașilor care este în comparație cu celelalte montări, una neoclasică, cât și contemporană.
Cum este această viziune a lui Renato Zanella?
Este o viziune modernă, însă firul clasic este păstrat în mare parte. De exemplu, actul întâi, prezentarea Julietei, camera, prima, cu mama, cu familia, adică nu sunt schimbări majore, însă felul cu care a structurat un pic tot discursul coregrafic este altfel.
Înțeleg că dacă este o regie modernă și costumele sunt pe măsură?
Costumele sunt foarte frumoase. Costumele Julietei sunt destul de simple, adică nu au absolut nimic pompos, dar sunt foarte fluide, sunt foarte delicate aș putea să spun.
Ce vi s-a părut cel mai dificil de realizat în regia aceasta?
Nu pot să spun că este ceva foarte dificil, pentru că presupun că fiecare dansator în parte îl privește interpretarea și este foarte greu să treci, nu, de la Julieta de la 14 ani, de la prima scenă și a doua scenă la bal, pe urmă la scena balconului și chiar în actul doi despărțirea lor care este o poezie a mișcării ca să spun așa, chiar cu un simț dramatic destul de bine specificat de Reanto Zanella. Presupun că pentur mine, nu foate greu, dar am încercat, exact cum v-am spus, să-mi depășesc limitele ca să înțeleg mai bine structura coregrafică.
Povestiți-ne și despre colaborarea cu partenerii de scenă, cu toată echipa de lucru.
Partenerul meu, Romeo este Robert Enache , prim solist al Operei Naționale din București. Am colaborat foarte bine și suntem parteneri de mult timp. Ovidiu Matei Iancu care va fi ??? și Romeo la premieră, Cristina Dijmaru care este, pe data de 10 Julieta, echipa maeștrilor, Pretruța Almosnino, Adina Tudor, Bianca Fota. A fost o atmosferă foarte frumoasă și este în continuare, pentru că noi săptămâna aceasta suntem, așa, aș putea spune, în focuri, pentru că începem ultimele repetiții generale la scenă și suntem pe ultima sută de metri și normal că energia crește, dorința de a fi cât mai bun, de a da cât mai mult publicului crește și dorim să aducem multă bucurie în inimile oamenilor și o poveste care multora li se pare chiar cea mai frumoasă.
Robert Enache:
Este o concepție modernă. Totuși, la bază, are povestea clasică, iar viziunea lui Renato este foarte, foarte interesantă și cred că va prinde foarte bine la public, având niște noțiuni, niște atingeri din zilele noastre.
Cum sunt decorurile și costumele? Presupun că tot contemporane.
Pe mine m-au impresionat. Este un joc de culoare, un joc al luminilor foarte futuriste… cu siguranță niște costune și un design al decorului care nu vor fi uitate foarte ușor.
Povestiți-ne despre colaborarea cu partenerii de scenă, cu toată echipa.
Suntem foarte emoționați, dar, în același timp, e o emoție constructivă, care ne ajută ca și echipă să facem un spectacol foarte frumos și de neuitat pentru public, să sperăm.