Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Răzvan Ioan Dincă, directorul Operei Naționale București

Publicat: vineri, 23 Ianuarie 2015 , ora 9.10

Teatrul de Operetă și Musical 'Ion Dacian' își deschide porțile într-un nou sediu. Evenimentul va fi marcat prin premiera musicalului 'Fantoma de la Operă' a lui Andrew Lloyd Webber. Mai multe despre acestea am aflat de la Răzvan Ioan Dincă, directorul Operei Naționale București.


Sâmbătă, pe 24 ianuarie, Opereta își inaugurează noul sediu. Ce înseamnă acest eveniment în evoluția acestei instituții?

Înseamnă o reparație istorică în primul rând, pentru că, așa cum se știe, în 1986, în vremea regimului comunist, Ceaușescu a dărâmat sediul Operetei de pe cheiul Dâmboviței. Cei de atunci a trebuit să mute într-o săptămână arhiva, costumele, decorurile, improvizând în Sala Studio a Teatrului Național. De atunci am funcționat până acum doi ani în sediul Teatrului Național, într-o sală improprie, într-o sală fără fosă de orchestră, cu o acustică necorespunzătoare, fără condiții pentru a putea desfășura un astfel de gen de spectacol, care e extrem de complex. Opereta și musicalul fiind extrem de ușor de privit și de perceput de către public, dar extrem de greu de realizat de către artiști, de către echipa tehnică, presupunând decoruri impresionante, mari, costume multe, multă lume pe scenă.

O astfel de scenă nu exista până acum câțiva ani, dar iată că s-a prefigurat și că există la ora actuală un sediu în care putem să ne desfășurăm activitatea artistică. Îl inaugurăm cu "Fantoma de la operă" - un spectacol care poate fi considerat o revoluție pentru România, deoarece e realizat în condiții foarte bune pentru acest gen -, spectacolul cel mai longeviv pe care l-a avut musicalul ca gen, cel mai bine vândut spectacol din istoria musicalurilor. Sperăm că și în România nu-și va dezminți succesul internațional.

A fost un efort foarte mare să obținem drepturile de autor, pentru că ei sunt foarte selectivi în ceea ce privește drepturile de autor ale acestui spectacol, adică dreptul de a fi reprezentat și în alte țări decât acolo unde deja există, și unul din criteriile pe care se bazează pentru acest lucru ar fi acela că doresc încasări. În România, povestea cu încasările nu țin așa de bine, deci nu acesta a fost argumentul prin care am reușit să obținem drepturile de autor, ci acela că, practic, desfacem acest spectacol într-o zonă artistică și stilistică interesantă și probabil că și posesorii drepturilor de autor speră că va fi un pas important pentru această zonă a Europei.

Sperăm să încântăm publicul, care-și manifestă vădit interesul pentru ceea ce se întâmplă la Opera Națională și la cele trei componente ale sale prin cumpărarea de bilete asiduă. La "Fantoma de la operă" am pus două spectacole în vânzare, s-au vândut în 14 minute, iar după ce am mai pus încă două în vânzare și le-am anunțat doar pe mediul on-line, s-au vândut fără să meargă la casa de bilete decât patru persoane, s-au vândut în două ore. Iată, e un apetit foarte mare pentru acest gen de cultură și credem că ne câștigăm încetul cu încetul un public fidel, un public satisfăcut.

Interviu realizat de Radu Mihalache