Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Cristian Brâncuși dirijează concertul Orchestrei de Cameră Radio

Publicat: miercuri, 12 Noiembrie 2014 , ora 10.46

Orchestra de Cameră Radio condusă de Cristian Brâncuși, membru fondator al ansamblului și dirijor principal al acestuia, propune miercuri, 12 noiembrie 2014, un program Mozart-Ceaikovski-Cherubini. Recviemul dedicat lui Ludovic al XVI-lea va răsuna în Sala Radio, pentru această lucrare urmând să urce pe scenă și Corul Academic Radio, pregătit de Dan Mihai Goia. Concertul va fi un prilej de a-l aprecia pe tânărul violoncelist Mircea Marian, un muzician care a obținut mai multe premii la concursuri naționale de profil și care a fost apreciat în urma concertelor și recitalurilor susținute în țară și străinătate.


Solistul din această seară al Orchestrei de Cameră Radio este unul dintre reprezentanții tinerei generații de interpreți. Cum decurge, maestre Cristian Brâncuși, colaborarea cu violoncelistul Mircea Marian?

Foarte bine. Este mult mai aplecat pentru cântatul pe instrument, pentru interpretare decât m-aș fi așteptat, poate, de la vârsta lui, dar îl văd de foarte mare viitor. Este foarte motivat. Întâmplarea face să fi avut un rol important în formarea lui ca violoncelist, întrucât sora lui mi-a fost studentă la clasa de dirijat - Diana Marian. A fost o studentă foarte bună și, la un moment dat, mi-a spus că fratele dumneaei aflat în provincie ar fi vrut să studieze în București violoncelul, iar eu l-am recomandat cu foarte mare căldură lui Marin Cazacu. Cred că a fost de foarte bun augur și bucuria mea este nu numai faptul că în seara asta îl avem ca interpret al unuia dintre cele mai grele concerte de violoncel, dar el este membru în orchestra noastră de cameră.


Colaborarea cu Mircea Marian ca solist nu este o noutate. Împreună ați realizat o serie de înregistrări. Cum apreciați evoluția lui?

Foarte bună. Repet, îl socotesc un tânăr de foarte mare viitor și aștept cu nerăbdare noi performanțe din partea lui.


Veți deschide programul din această seară cu o lucrare nu foarte des interpretată. Mă refer la suita din baletul "Micile nimicuri" de Wolfgang Amadeus Mozart. De ce ați ales acest opus?

În primul rând pentru că este o lucrare inedită a lui Wolfgang Amadeus Mozart. Mozart nu a scris muzică de balet. Întâmplarea a făcut ca, pe la sfârșitul secolului XVIII, să-i fie comandată suita aceasta pentru un antract la operă, jucată și cântată la Opera din Paris. Din păcate, opera în sine nu a avut nici un fel de ecou. După câte știu au fost numai patru reprezentații și apoi a fost dată uitării. Dar muzica a fost foarte bine primită. În clipa de față se mai cântă, chiar cu pantomimă, în diverse spectacole. Am auzit odată această lucrare și mi-a plăcut foarte mult; sigur, pare naivă, dar nu e așa. E foarte pretențios să cânți cu simplitate o muzică plină de farmec.


În partea a doua va urca pe Scena Studioului Mihail Jora și Corul Academic Radio pentru a interpreta o lucrare scrisă de Luigi Cherubini în memoria lui Ludovic al XVI-lea. Prin ce se individualizează acest Recviem?

Prin faptul că nu are soliști. E una din puținele lucrări vocal-simfonice fără soliști, dar poate tocmai de-asta, întrucât pune în valoare în primul rând corul și, în al doilea rând, orchestra. Orchestra trebuie să acompanieze corul, trebuie să fie un fundament pentru sonoritatea corului și sunt convins că va fi un concert foarte frumos.

Vă rog din suflet să ne onorați cu prezența în sală. Iar dacă nu se poate în sală, măcar pe undele Radio România Muzical.

Interviu realizat de Lucian Haralambie