Arhivă : Interviuri Înapoi
Tineri instrumentiști români la prima ediție a European Music Campus
Despre acest proiect și activitățile derulate la Grafenegg, ne-a vorbit violista Irina Fârtat:
Irina Fârtat, aș dori să ne descrii în câteva cuvinte, activitățile pe care le-ai întreprins la Grafenegg, în cadrul proiectului EUYO, European Music Campus.
Am avut ocazia să fiu în prima generație de muzicieni ai acestei orchestre. A fost o experiență folositoare pentru cariera, cred eu, a fiecărui muzician care s-a dus acolo, atât a noastră, cât și a celor care au ascultat.
Cu ce muzicieni ați lucrat acolo și câți participanți au fost?
Trebuia să ne dirijeze dirijorul oficial al orchestrei europene de tineret, Peter Starck, însă dânsul s-a îmbolnăvit, așadar a fost înlocuit de dirijorul orchestrei din Venezuela, orchestra se numește Sistema, dirijorul se numește Bruno Campo. A fost foarte frumos și foarte bine că dânsul a pus accentul, nu atât pe tehnica interpretării, cât pe ceea ce transmitem prin muzică. Nu am fost foarte mulți în orchestră. Cel puțin la violă am fost doar doi, însă ne-am descurcat.
Ce program muzical ați pregătit acolo?
Simfonia a VII-a de Beethoven, Integrala.
Cum ai aflat de existența acestui proiect și cine te-a propulsat acolo?
Domnul profesor Gheorghe Iliuță, dirijorul Orchestrei Colegiului Național de Muzică George Enescu m-a recomandat la această orchestră.
Este fără doar și poate o experiență mai mult decât interesantă, utilă pentru voi. Crezi că ar fi nevoie și în România de mai multe proiecte cu și pentru tinerii muzicieni?
Da, cu siguranță este nevoie. În România sunt sigură că există proiecte de acest fel, însă nu am avut ocazia să particip până acum. Consider că e foarte important să se pună accentul pe entuziasmul pe care-l aduce muzica și pe vitalitatea care trebuie adusă în muzică, nu atât pe tehnică și pe problemele mărunte de poziție, ci pe interpretare.