Arhivă : Interviuri Înapoi

Ruxandra Donose despre Donna Elvira: 'Consider că toate acțiunile ei reies dintr-o dragoste nemărginită, o dragoste generoasă și lipsită de sine.'

Publicat: miercuri, 22 Februarie 2012 , ora 11.21

Pe durata lunii februarie 2012, apreciata mezzo-soprană română se află la Londra, unde Opera Regală "Covent Garden" propune o nouă serie de spectacole cu Don Giovanni de Mozart, producție în regia semnată Francesca Zambello. În rolul titular: bas-baritonul uruguaian Erwin Schrott.


Cum priviți în momentul de față personajul Donna Elvira?

Încerc să-l tratez cu foarte multă seriozitate și sinceritate, chiar dacă Elvira se regăsește în anumite situații ridicole, eu cred totuși că nu există nici un moment comic în viața și în trăirile acestui personaj. Pentru ca să pot să o cred, pentru ca să pot să-i dăruiesc tot devotamentul meu și, în același timp, să pot să mă regăsesc, cât de cât, în acest personaj, în această Donna Elvira, eu consider că toate acțiunile ei reies dintr-o dragoste nemărginită, o dragoste generoasă și lipsită de sine. Îi urmăresc călătoria de la prima arie - când vine căutându-l pe Don Giovanni și sperând încă într-un happy-end - și până la ultima ei apariție, care nu este deloc un happy-end, dar este o ultimă încercare de a-și afirma dragostea.


Cum este primit spectacolul?

Este primit foarte, foarte bine. Publicul este extraordinar de entuziast în reacție, pe de-o parte savurând din plin momentele muzicale foarte cunoscute - spectacolul se întrerupe de foarte multe ori pentru aplauze. Pe de altă parte, de multe ori râde în situațiile comice care se creează, iar la sfârșit ne răsplătește cu multe aplauze și ovații.


Conducerea muzicală îi revine dirijorului Constantinos Carydis. Cum ați colaborat cu acesta și cum l-ați caracteriza, în câteva cuvinte?

Eu am colaborat foarte bine cu Constantinos Carydis. Este un dirijor mai aparte, în sensul că în felul în care abordează el această muzică arhicunoscută surprinde de multe ori. El abordează tempii altcumva; te surprind și te pun în situația în care, eventual, trebuie să te lupți cu anumite idei pe care tu ți le formasei deja, arii pe care le așteptai foarte repede dintr-o dată sună foarte rar, duete, ansambluri ș.a.m.d. - îți testează un pic flexibilitatea, ca să zic așa. Mie mi se pare un lucru foarte interesant ce face el, mi se pare că totul este bine gândit, din punctul meu de vedere justifică dramatic aceste tempo-uri pe care le face el, cu explicații dramatice ale personajelor, a ceea ce se întâmplă și mi se pare că este foarte atent și urmărește foarte bine cântăreții. Deci, experiența mea cu Constantinos Carydis este una foarte pozitivă.


Ultima reprezentație a spectacolului va avea loc pe 29 februarie. Spre ce scene vă veți îndrepta în continuare?

Voi lua o foarte scurtă pauză, după care mă îndrept către Strasbourg, unde vom pune în scenă Farnace de Vivaldi, această operă pe care am înregistrat-o de curând la Casa EMI Virgin și pe care am cântat-o în variantă concertantă la Paris și la Lausanne; iată că acum o vom face și în varianta scenică.

Interviu realizat de Alexandra Cebuc