Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu noul director interimar al Filarmonicii bucureștene

Publicat: vineri, 12 Martie 2010 , ora 12.52

Andrei Dimitriu a fost numit în fruntea Filarmonicii "G. Enescu" în 25 februarie 2010. La trei zile de la preluarea funcției, în 10 martie, ne-a oferit un interviu, vorbind despre obiectivele sale.


Care sunt primele dumneavoastră impresii la venirea în Filarmonica "George Enescu"?

Orchestra, corul, desigur le știam dinainte. Le-am prețuit și le prețuiesc și astăzi. Din interior, sigur, lucrurile sunt puțin schimbate, după cortină este o altă viață și cred eu că percepția publicului nu trebuie să fie amendată de realitatea de după cortină. Sunt onorat că am fost numit aici, în fruntea acestei prestigioase instituții; constat, fără falsă modestie că am fost primit foarte bine. Știu că există o mare așteptare după situația conflictuală de la sfârșitul anului trecut și cred că strădaniile mele vor face ca această opțiune a celor care m-au desemnat ca director aici să nu fie regretată.


Pentru că vorbeați de starea conflictuală dintre fosta conducere și membrii orchestrei, v-aș întreba cum intenționați dumneavoastră să relaționați cu artiștii Filarmonicii?

Eu am câteva avantaje și dezavantaje. Avantajul meu este că sunt un consumator - îndrăznesc să spun - calificat, de cultură. Veneam la concerte și voi veni în continuare, indiferent dacă sunt în scaunul de director general sau nu - și la Radio și la Ateneu. Am o șansă teribilă de a mă situa puțin în afara a intereselor și îmi pot permite luxul de a emite judecăți care să nu poată fi suspectate de interese personal.

Sigur că există și un handicap, legat de absența în momentul de față a unui dirijor permanent de calibrul maestrului Cristian Mandeal, pentru că dirijorul Cristian Mandeal este de fapt o instituție în domeniul pe care strălucit l-a ilustrat. Dumnealui este foarte, foarte greu de înlocuit. Adăugăm faptul că salariul dirijorului permanent este destul de modest, așa că mă voi confrunta cu o situație specială.

În ceea ce privește strategia, am o singură ambiție: ca această primă instituție muzicală națională, care este sau ar trebui să fie emblema României, să-și recapete strălucirea pe care a avut-o și pe care o merită.

Sunt câteva probleme. În primul rând este nevoie de această colaborare și bună comunicare între mine și salariații instituției. Sunt la a treia zi în Filarmonică; după două zile pot spune că există o speranță. Avem un director artistic - maestrul Nicolae Licareț cu care am o foarte bună comunicare; noi ne cunoaștem de mai demult. Cred că va fi suficientă pentru mine compensarea absenței cunoștințelor în domeniul strict muzical cu competența maestrului Nicolae Licareț.


Interviu realizat de Larisa Clempuș