ACUM:
21.00
Scena europeană
Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30 Sunete contemporane Creații contemporane românești
Apoi: 0.00 Sunete contemporane

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu compozitorul Catalin Cretu

Publicat: marți, 27 Octombrie 2009 , ora 14.00
Dupa ce s-a perfectionat în centre culturale precum Hamburg, Bayreuth si Darmstadt, Catalin Cretu - unul dintre cei mai bine cotati tineri compozitori în momentul de fata - a fost, în perioada august-septembrie 2009, beneficiarul unei burse oferite de Institutul Cultural Român la Cité Internationale des Arts din Paris. Un "popas" binevenit, care s-a materializat într-un concert desfasurat pe data de 27 octombrie 2009. La încheierea acestui stagiu, Catalin Cretu ne-a împartatit câteva impresii.


Ati fost, timp de trei luni, "ambasadorul" Institutului Cultural Român la Paris. Cum se reflecta aceasta experienta în activitatea dumneavoastra?

Mai întâi, vreau sa multumesc Institutului Cultural Român pentru ca mi-a oferit oportunitatea de a locui la Paris timp de trei luni. Ca urmare, am tinut foarte mult sa realizez un concert la finalul acestui stagiu si am ales chiar Cité Internationale des Arts din Paris, locul acestei rezidente. Programul pe care îl propun este unul divers - între compozitiile mele, realizate cu ajutorul noilor tehnologii, beneficiez de aportul a doua artiste prietene si foste colege: Laura Buruiana la violoncel si viola da gamba si Ana Giurgiu - la pian si orga. Ele vor cânta o sonata de Bach - Sonata în sol minor pentru violoncel si pian. Am intercalat cele trei parti ale sonatei între lucrarile mele. Un alt element inedit este faptul ca fiecare dintre cele doua artiste vor cânta la câte doua instrumente; în consecinta, fiecare parte a sonatei de Bach va avea o alta configuratie: partea I - violoncel si orga, partea a II-a - viola da gamba si orga, iar partea a III-a - violoncel si pian.


Care sunt motivele pentru care le-ati recomanda tinerilor muzicieni români o experienta internationala?

Cred ca tinerii muzicieni români trebuie sa cunoasca mediul artistic occidental. În România exista, din pacate, o societate destul de "închisa". Contactul cu artistii straini a fost esential pentru mine, de aceea recomand oricarui artist tânar sa mearga sa vada ce se întâmpla în alta parte. Ideal este ca acestia sa se întoarca în România si sa aduca înapoi, în beneficiul societatii românesti, experienta pe care au acumulat-o acolo.
Interviu realizat de Alexandra Cebuc