Interviuri Înapoi

Interviu cu soprana Iulia Isaev

Publicat: joi, 26 Septembrie 2024 , ora 11.53

Opera pucciniană "Manon Lescaut", cu soprana Iulia Isaev în rolul titular, deschide stagiunea 2024-2025 a Operei Naționale din București. Mai multe aflăm din interviul cu Iulia Isaev realizat de colega noastră Ioana Țintea:


Doamnă Iulia Isaev, ce înseamnă pentru dumneavoastră să deschideți stagiunea 2024-2025 cu rolul titular din opera pucciniană "Manon Lescaut", în Anul Puccini?

În orice teatru de pe mapamond, deschiderea unei stagiuni în sine, ca protagonist, este o onoare, dar și o responsabilitate în același timp. De-a lungul anilor, mi s-a întâmplat de nenumărate ori să mi se încredințeze astfel de ,,responsabilități", nu doar în România, ci și pe scene importante din Europa, pe care le-am primit cu mult entuziasm și bucurie în suflet și pe care îmi place să cred că le-am onorat și dus la bun sfârșit la nivelul așteptat.

De această dată însă, este un moment cu totul special, unic, deoarece suntem în anul centenarului Puccini, iar emoția este cu atât mai mare. Opera Națională a ales să marcheze acest moment prin prezentarea premierei operei Manon Lescaut, dramă lirică în patru acte, operă care știm că l-a consacrat pe Puccini la nivel european și a cărei muzică o savurăm cu aceeași plăcere și în zilele noastre.


Din punct de vedere vocal, care sunt cele mai mari provocări în abordarea acestui rol?

Cele mai mari provocări din punct de vedere vocal întâlnite în partitură stau atât în pasajele de linie, generoase întotdeauna la Puccini, în frazare, în găsirea culorilor vocale juste, cât și în redarea strictă și curată a agilităților întâlnite. Este un rol complex, de maturitate, care pretinde toată măiestria protagonistei.


Atunci când
pregătiți un personaj, care sunt aspectectele cele mai importante pe care le aveți în vedere?

Informația, care se extrage din fiecare pagină existentă dedicată personajului respectiv. Înainte de orice, este foarte important să aduni cât mai mult material ca apoi să reușești să-l ordonezi și să-l transpui în redarea cât mai justă și mai apropiată de cerințele compozitorului. Întotdeauna am respectat cu sfințenie partitura și m-am străduit să scot în evidență toate însemnările notate de autor.


Cum percepeți muzica lui Giacomo Puccini? Este una pe care o simțiți aproape de sufletul dumneavoastră?

Îl ador pe Puccini, este compozitorul cel mai apropiat sufletului meu. Nici nu s-ar putea altfel, muzica sa răscolește și îți dă pace, în același timp.


Cum vă simțiți în această nouă montare de la Opera din București, imaginată de Massimo Gasparon?

Mă simt minunat, este o montare vie, plină de culoare, iar costumele sunt de-a dreptul spectaculoase. Am descoperit în Massimo Gasparon, regizorul spectacolului, o persoană sensibilă, caldă care a știut să scoată în evidență în cele mai mici detalii frumusețea personajelor și a trăirilor lor, iar colaborarea frumoasă cu domnia sa îl înscrie pe lista mea de regizori îndrăgiți.

Ce ne puteți spune și despre colaborarea cu partenerii de scenă?

Am colaborat întotdeauna foarte bine cu toți colegii de scenă. Fiecare dintre noi dorește să prezinte cea mai bună versiune a sa, de aceea ne unim forțele să realizăm ceva cu totul special. Când ajungi să simți asta în scenă, simți că te împlinești.


Cu ce gânduri așteptați reprezentația cu rolul principal din "Manon Lescaut" în deschiderea noii stagiuni? Aveți vreun ritual special sau o pregătire aparte înainte de a urca pe scenă?

Aștept cu nerăbdare acest spectacol. Sunt entuziasmată și fericită să pot prezenta publicului nostru drag varianta mea de personaj, încadrată desigur în rigorile cerute de partitură. În rest, rutina obișnuită, în perioadele de maxim efort și repetiții intense, cât mai mult calm, odihnă, pauză vocală și relaxare.


Într-un interviu anterior menționați că "lucrurile vin în viața unui om atunci când el este pregătit". Ce alte roluri vă doriți să abordați în viitorul apropiat?

Da, așa este, spuneam că lucrurile vin în viața unui om atunci când el este pregătit. Continui să mă ,,încăpățânez" să cred acest lucru. Acum, în cariera mea este momentul Manon. Probabil, am înțeles suficient ce înseamnă Puccini! Probabil așa trebuie să fie! Cu siguranță, este momentul Manon!!!

Interviu realizat de Ioana Țintea