Se întâmplă la Radio România
Înapoi
Posturile Radio România, în topul preferințelor ascultătorilor

Posturile Radio România ocupă 24,1% din timpul total de ascultare la nivel național, fapt care plasează Societatea Română de Radiodifuziune în topul preferințelor ascultătorilor.
Radio România Actualități (RRA) este lider de piață în București, pe indicatorul Market Share (12,5%), potrivit celui mai recent studiu publicat de Asociația pentru Radio Audiență (ARA) - valul de toamnă 2024.
La nivel național, RRA se situează în fruntea clasamentului, după cota de piață (12,9%) la publicul 30 plus. De menționat că următorul post se află la distanță de 2,5 procente.
Tot la nivel național, Antena Satelor este postul Radio România cu cea mai lungă durată a ascultării, la publicul peste 30 de ani.
Rezultatele valului de toamnă al studiului de audiență radio mai relevă faptul că Radio România Regional înregistrează o ușoară creștere nominală a numărului de ascultători, consolidându-și astfel poziția pe piața radio.
Cu un grad înalt de fidelitate a ascultătorilor, posturile noastre regionale (Radio România Brașov FM, Radio România București FM, Radio România Cluj, Radio România Constanța, Radio România Iași, Radio România Oltenia Craiova, Radio România Reșița, Radio România Timișoara și Radio România Târgu Mureș) înregistrează și în acest val unele dintre cele mai mari durate medii de ascultare.
Radio România Cultural își păstrează poziția pe piață, atât în clasamentul după numărul de ascultători (care crește nominal la nivel național), cât și în clasamentul după cota de piață (care se menține aproape constant de-a lungul anului 2024).
Pe piața bucureșteană, Radio România Muzical deține una dintre cele mai mari durate de ascultare. Înregistrând o creștere nominală ușoară a numărului de ascultători și o cotă de piață foarte apropiată de rezultatele valului de vară, Radio România Muzical își menține poziția, pe piața pe care este măsurat.
Radio România le mulțumește ascultătorilor săi pentru încrederea acordată!
Valul de toamnă al Studiului de Audiență Radio a fost realizat în perioada 2 septembrie - 15 decembrie 2024 de către Mercury Research și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie - IRES.
În cadrul cercetării s-a măsurat audiența posturilor de radio la nivel național, urban, rural și în municipiul București, pe un eșantion de 10.218 persoane.
Măsurarea audienței posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienței din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internațional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) și ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).