Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu tenorul Bogdan Mihai
Tenorul Bogdan Mihai va evolua în rolul principal din spectacolul mozartian "La Clemenza di Tito", ce va avea loc sâmbătă, 9 noiembrie, pe scena lirică bucureșteană. Cu această ocazie, muzicianul a stat de vorbă cu Ioana Țintea.
Bogdan Mihai, ați menționat într-o postare pe internet că rolul Titus din opera La clemenza di Tito de Wolfgang Amadeus Mozart, în care ați debutat în 29 iunie anul acesta, este un vis împlinit. De ce v-ați dorit interpretarea acestui rol și ce v-a atras, în primul rând, la acest personaj?
Este un rol de maturitate vocală, un rol pe care mi l-am dorit tot timpul deoarece, spre exemplu, aria Se all'impero, amici Dei din Actul II am lucrat-o cu maestra mea, regretata mare soprană Mirella Freni, care mi-a arătat ce înseamnă dramaticitatea accentelor și importanța frazării într-un Mozart dramatic. Este un Mozart pe care eu l-aș asocia, spre exemplu, cu ceea ce există în belcanto, și anume în Rossini, în operele dramatice gen Aureliano in Palmira, Adelaide di Borgogna - opere pe care le-am interpretat în premieră absolută, și unde regăsim acolo un personaj puternic.
Este, cu siguranță, o împlinire și o mare bucurie pentru mine să pot interpreta această raritate pe scena Operei Naționale din București.
Cum îl descrieți pe Împăratul Titus și ce aspecte ați avut în vedere în construirea rolului lucrând alături de regizorul Tompa Gabor?
A fost o plăcere să lucrez cu marele regizor Tompa Gabor, pentru că am lucrat la detalii. El este un minuțios, aș spune, foarte atent la detalii. Eu îl văd pe Titus ca un om cât se poate de simplu, total atipic vremurilor respective, pentru că totul se bazează la el pe iertare, pe iubire. De aceea a și avut o domnie foarte scurtă, știm lucrul acesta. Dar eu când sunt pe scenă și cânt acest rol, încerc să fiu cât se poate de natural. Se reflectă foarte mult în personajul Titus personalitatea mea.
Povestiți-ne despre regia imaginată de Tompa Gabor!
Este o regie adusă în zilele noastre, însă care respectă foarte mult libretul și importanța cuvintelor pe care le spunem, muzica... totul se îmbină perfect cu niște decoruri absolut superbe; la fel și costumele, luminile... Este o producție extraordinară, cu voci ideale pentru acest repertoriu mozartian și pentru opera atât de puțin cântată chiar în lume, aș putea să spun.
Este un spectacol la care vă aștept pe toți cu mare drag. Credeți-mă, este o mare bucurie! Și un aspect important al viziunii regizorale a maestrului Tompa Gabor este că această operă nu taie sub nici un fel de formă recitativele. Opera se cântă integral, așa cum a vrut-o Mozart.
Există roluri pe care doriți să le abordați în viitorul apropiat și îndepărtat?
Niciodată nu am avut o preferință. Întotdeauna a venit rolul respectiv la momentul potrivit. Dar ce-mi doresc foarte tare, și sunt ferm convins că vocea mea va merge pe acel drum, este Alfredo din La traviata de Verdi. Chiar dacă eu aceste arii și duete le-am tot cântat, dar... da, Traviata mi-aș dori să fie următorul rol în care să debutez.
Sursa foto: facebook ONB