Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu dirijorul Tim Johnson

Publicat: luni, 1 Iulie 2024 , ora 16.03

Sala Radio din București găzduiește astăzi, 1 iulie 2024, concertul organizat de Orchestra Simfonică a Colegiului Eton din Marea Britanie, în deschiderea turneului pe care îl derulează vara aceasta în România. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tim Johnson, care ne vorbește despre lucrul cu tinerii muzicieni, dar și despre provocările întâmpinate în pregătirea turneului, într-un interviu realizat de colega noastră, Sarah Natsis:

Domnule Tim Johnson, care considerați că sunt dificultățile, dar și satisfacțiile în ceea ce privește lucrul cu tinerii muzicieni?

Ar trebui să încep prin a spune că suntem extrem de norocoși să avem un departament muzical specializat în cadrul Colegiului Eton. Dintre cei 1.300 de băieți din școală, 150 sunt muzicieni specializați. Aproximativ 1.280 de lecții de muzică instrumentală sunt predate în departamentul de muzică în fiecare săptămână și avem 58 de formații (orchestre și coruri), astfel încât elevii iau contact cu activități muzicale foarte diverse în fiecare săptămână.

Suntem norocoși și datorită faptului că mulți tineri muzicieni talentați din întreaga lume aleg să studieze la Eton.

În ceea ce privește cea mai mare satisfacție pe care ne-o aduce lucrul cu elevii, aș spune că este minunat să-i vedem cum se dezvoltă atât ca muzicieni, cât și ca oameni pe parcursul celor cinci ani petrecuți cu noi. De asemenea, este minunat să-i vedem deschizându-și urechile la noi tipuri de muzică, unele pe care poate nu le-au întâlnit înainte.

Dar, poate mai mult decât orice, este minunat să vedem cum devin o sursă de inspirație unii pentru ceilalți. Întotdeauna am simțit că a avea modele de urmat, chiar și cu un an sau doi mai în vârstă, este una dintre cele mai puternice forțe din procesul de educație.

De fapt, mă întreb adesea dacă ei învață mai mult unii de la alții decât de la noi, profesorii.

Aș spune că principala dificultate în lucrul cu tinerii muzicieni este faptul că sunt extrem de ocupați. Ei își strecoară activitățile muzicale printre cele academice, mulți dintre ei fiind, de asemenea, buni sportivi sau implicați în teatru. Este important să ne asigurăm că nu sunt suprasolicitați, dar majoritatea elevilor noștri se simt cel mai bine atunci când ocupați.


Care au fost provocările pregătirii unui turneu în România?

Principala provocare constă în a transporta toate instrumentele și echipamentele prin Europa. Instrumentele vor pleca într-un camion, de la Eton, cu două zile înainte să zburăm și, cu puțin noroc, ne vor aștepta la București.

Acesta este cel de-al treilea turneu al orchestrei. În 2014 am vizitat Republica Cehă și Polonia, iar în 2017 am fost invitați să susținem trei concerte în Spania. Dar acesta este poate cel mai complex turneu în care ne-am îmbarcat și, cu siguranță, cel mai îndepărtat în care orchestra a călătorit vreodată.

O altă provocare majoră va fi să ne asigurăm că cei 63 de adolescenți se află în locul potrivit la momentul potrivit și, în mod esențial, cu hainele potrivite și instrumentele potrivite. Dar cei mai mulți dintre ei sunt destul de bine organizați, așa că sunt optimist.

După ce am auzit lucruri atât de minunate despre România, abia așteptăm să vizităm țara voastră uimitoare. Sperăm să ne întâlnim cu cât mai mulți oameni la concertul nostru.

Interviu realizat de Sarah Natsis