Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu dirijorul David Crescenzi
Muzicianul conduce concertul Orchestrei Naționale Radio, vineri, 22 noiembrie 2024.
Domnule David Crescenzi, cum decurg repețiile cu ansamblurile Radio pentru concertul de vineri, ?
Repetiția merge bine. Lucrurile merg bine, ca întotdeauna când lucrez cu Orchestra Radio.
Având în vedere că Petit messe solennelle a fost compusă la 30 de ani după ce a terminat ultima sa operă. Cum ați descrie scriitura muzicală?
Aceasta este un testament spiritual al lui Rossini, pe care acesta o scrie după aproape 34-35 de ani de la ultima operă a sa, Guillaume Tell. După aceea a avut o cădere nervoasă și a început să scrie multă muzică de biserică. Cele mai importante sunt Stabat mater, La petite messe solenelle, Tantum ergo, Messa di Gloria. Ultima lucrare dintre acestea a fost La petite messe, pe care a compus-o cu cinci ani înainte de a muri. La început a scris o operă de cameră pentru două armonii, pian, un cor de 12 persoane. De ce 12? Deoarece au fost 12 apostoli. A realizat și orchestrația acestei lucrări, însă a scris în testamentul său că nu dorește ca această misă să fie interpretată cu orchestra până la moartea sa. Acesta este și motivul pentru care am decis să nu fac această lucrare cu o orchestră mai mare, - o vedem pe internet interpretată de orchestre cu sute de persoane și coriști - însă această partitură a fost destinată unei orchestre de cameră, pentru că are o atmosferă mai intimă.
Care este importanța acestei lucrări în repertoriul vocal-simfonic?
Rămâne o scriitură operistică, exact cum este și cea a Requiem-ului de Verdi. Când ascultăm La petite messe solenelle, se poate observa influența școlii de operă. Importanța acestei lucrări constă chiar în acest lucru, care rămâne ca o piatră de hotar în creația lui Rossini, iar rolul soliștilor este esențial. De asemenea, finalul - corul împreună cu mezzo-soprana - este un alt moment important, care are o influență operistică.