Colectia de Jazz - Jazz in Romania Înapoi
Adrian Enescu vorbește despre muzica de film
Publicat: marți, 10 Aprilie
2012
Pe
compozitorul Adrian Enescu,
renumit autor de muzica electronica si
de muzica de film, l-ati ascultat
pentru prima data la Colectia de Jazz anul trecut, cu ocazia
emisiunilor realizate in 9 si 10 aprilie 2011. Colaborarea sa cu Big
Bandul Radio a dus la realizarea unor teme cu orchestratii elaborate,
sofisticate, care stimuleaza
creativitatea instrumentistilor de jazz si incanta ascultatorii.
Vorbim din nou despre compozitia in jazz cu maestrul Adrian Enescu, mai exact, de aceasta data ,despre muzica de film scrisa in maniera de jazz:
„Intotdeauna muzica de film se scrie dupa ce regizorul a filmat, a montat materialul si atunci vine compozitorul si impreuna cu regizorul vede tot filmul – sa presupunem ca are o ora si jumatate. Exista momente care trebuie subliniate, aceste secvente pot sa aiba doua, trei pana la cinci minute. Sa presupunem ca secventa are doua minute. In aceasta scena punctul de maxim este la secunda X si punctul de minim este la secunda 0, si atunci compozitorul nu face decat sa sublinieze actiunea sau sa creeze un contrapunct al actiunii. In aceasta competitie niste linii directoare pentru ajutorul compozitorului sunt zgomotele care participa – coloana sonora efectiva a acestui ambient. In ce sens – hai sa ne imaginam ca secventa respectiva se intampla pe strada – la un moment dat trec masini, trec tramvaie, deci e un zgomot foarte mare. Sunt frecvente grave, si atunci compozitorul nu o sa scrie pentru instrumente foarte grave pentru ca se suprapun – asta era in perioada in care toate mixajele filmelor erau mono. Astazi noi discutam despre <sound surround> in care frecventele si toate personajele si toate componentele acustice sunt repartizate pe cele sase boxe. Lucrurile s-au simplificat si au devenit mult mai creative. Pot sa pun instrumente foarte grave (de exemplu contrabasi) impreuna cu un emitator de frecvente grave de alt gen – tramvai, masina sau tren- si atunci lucrurile se combina, devin picturale in sistemul sound surround.”
Despre felul in care se realizeaza o coloana sonora pentru un film si despre cateva momente importante din istoria filmului sonor ne-a vorbit la Colectia de Jazz compozitorul Adrian Enescu.
Ca exemplificari muzicale vom avea in principal secvente din coloanele sonore semnate de Adrian Enescu in perioada 1973-2005. Intre secventele muzicale incluse in cele doua emisiuni dedicate muzicii de film vor fi fragmente din coloanele sonore ale filmelor: Intoarcerea lui Magellan, Sapte zile, Septembrie, Sfarsitul noptii, Mircea.
Urmariti si arhiva noastra audio pentru a afla mai mult despre compozitorul Adrian Enescu:
Colectia de Jazz - 9 aprilie 2011
Colectia de Jazz - 10 aprilie 2011
Vorbim din nou despre compozitia in jazz cu maestrul Adrian Enescu, mai exact, de aceasta data ,despre muzica de film scrisa in maniera de jazz:
„Intotdeauna muzica de film se scrie dupa ce regizorul a filmat, a montat materialul si atunci vine compozitorul si impreuna cu regizorul vede tot filmul – sa presupunem ca are o ora si jumatate. Exista momente care trebuie subliniate, aceste secvente pot sa aiba doua, trei pana la cinci minute. Sa presupunem ca secventa are doua minute. In aceasta scena punctul de maxim este la secunda X si punctul de minim este la secunda 0, si atunci compozitorul nu face decat sa sublinieze actiunea sau sa creeze un contrapunct al actiunii. In aceasta competitie niste linii directoare pentru ajutorul compozitorului sunt zgomotele care participa – coloana sonora efectiva a acestui ambient. In ce sens – hai sa ne imaginam ca secventa respectiva se intampla pe strada – la un moment dat trec masini, trec tramvaie, deci e un zgomot foarte mare. Sunt frecvente grave, si atunci compozitorul nu o sa scrie pentru instrumente foarte grave pentru ca se suprapun – asta era in perioada in care toate mixajele filmelor erau mono. Astazi noi discutam despre <sound surround> in care frecventele si toate personajele si toate componentele acustice sunt repartizate pe cele sase boxe. Lucrurile s-au simplificat si au devenit mult mai creative. Pot sa pun instrumente foarte grave (de exemplu contrabasi) impreuna cu un emitator de frecvente grave de alt gen – tramvai, masina sau tren- si atunci lucrurile se combina, devin picturale in sistemul sound surround.”
Despre felul in care se realizeaza o coloana sonora pentru un film si despre cateva momente importante din istoria filmului sonor ne-a vorbit la Colectia de Jazz compozitorul Adrian Enescu.
Ca exemplificari muzicale vom avea in principal secvente din coloanele sonore semnate de Adrian Enescu in perioada 1973-2005. Intre secventele muzicale incluse in cele doua emisiuni dedicate muzicii de film vor fi fragmente din coloanele sonore ale filmelor: Intoarcerea lui Magellan, Sapte zile, Septembrie, Sfarsitul noptii, Mircea.
Urmariti si arhiva noastra audio pentru a afla mai mult despre compozitorul Adrian Enescu:
Colectia de Jazz - 9 aprilie 2011
Colectia de Jazz - 10 aprilie 2011