Arhivă : Cronici
Înapoi
Don Giovanni la Theater an der Wien
Publicat: vineri, 14 August
2009
, ora 14.57

Teatru
mozartian prin excelenta, " Theater an der Wien " prezinta în
luna august o noua punere în scena cu opera "Don Giovanni" de W.A. Mozart
în montarea unuia dintre cei mai bine cotati regizori de opera din Marea
Britanie, Keith Warner.
Teatrul se afla initial pe malul râului care a dat numele orasului Viena, râu care curge astazi subteran. A fost numit astfel de catre unul dintre colaboratorii cei mai apropiati ai lui Mozart, Emanuel Schikaneder. Ca fondator, Schikaneder a dorit ca teatrul sa poarte amprenta spiritului lui Mozart, sa fie un loc al amuzamentului, debordând de fantezie si de bucurie de viata. Mostenirea lui Schikaneder este desigur o provocare si pentru managerii actuali ai teatrului, care a fost redeschis cu ocazia anului Mozart 2006. In ultimii trei ani afisul s-a îmbunatatit enorm, în prezent teatrul face o concurenta deloc negijabila Operei de Stat din Viena, cu productii moderne, îndraznete, provocatoare, cu opere mai putin cunoscute, dar si cu piese clasice în montari neconventionale.
Adusa în actualitate, opera " Don Giovanni " de Mozart are desigur mai mult impact la public si acest lucru a fost speculat la maximum de regie, chiar daca astfel s-a accentuat mai mult latura comica si erotica a libretului, si mai putin morala operei, care a parut sa nu intereseze pe nimeni. Rolul titular a fost detinut de Erwin Schrott, un tânar bas cu joc scenic excellent, originar din Uruguay, care a simulat gestica, mersul, sarmul simplist dar eficient al unui playboy de pe plajele globalizate ale litoralului 2009.
In acelasi timp actiunea se petrece nu în palate si gradini baroce din vremea marchizului de Sade, ci la receptia unui hotel de 5 stele cu numele simbolic "Universal". Sigur ca atât montarea plina de idei si de solutii neasteptate, cât si muzica scaparatoare a lui Mozart au stimulat ansamblul la maximum, remarcându-se îndeosebi rolul Donnei Elvira, interpretat de Veronique Gens, precum si Leporello, întruchipat cu umor de Hanno Müller Brachmann.
" Theater an der Wien ", cu renumele lui, continua sa stea astfel si în 2009 sub semnul lui Mozart, al farsei vesele, al vitalitatii, transpunînd sursa clasica în registrul cliseelor si naravurilor lumii de azi.
Teatrul se afla initial pe malul râului care a dat numele orasului Viena, râu care curge astazi subteran. A fost numit astfel de catre unul dintre colaboratorii cei mai apropiati ai lui Mozart, Emanuel Schikaneder. Ca fondator, Schikaneder a dorit ca teatrul sa poarte amprenta spiritului lui Mozart, sa fie un loc al amuzamentului, debordând de fantezie si de bucurie de viata. Mostenirea lui Schikaneder este desigur o provocare si pentru managerii actuali ai teatrului, care a fost redeschis cu ocazia anului Mozart 2006. In ultimii trei ani afisul s-a îmbunatatit enorm, în prezent teatrul face o concurenta deloc negijabila Operei de Stat din Viena, cu productii moderne, îndraznete, provocatoare, cu opere mai putin cunoscute, dar si cu piese clasice în montari neconventionale.
Adusa în actualitate, opera " Don Giovanni " de Mozart are desigur mai mult impact la public si acest lucru a fost speculat la maximum de regie, chiar daca astfel s-a accentuat mai mult latura comica si erotica a libretului, si mai putin morala operei, care a parut sa nu intereseze pe nimeni. Rolul titular a fost detinut de Erwin Schrott, un tânar bas cu joc scenic excellent, originar din Uruguay, care a simulat gestica, mersul, sarmul simplist dar eficient al unui playboy de pe plajele globalizate ale litoralului 2009.
In acelasi timp actiunea se petrece nu în palate si gradini baroce din vremea marchizului de Sade, ci la receptia unui hotel de 5 stele cu numele simbolic "Universal". Sigur ca atât montarea plina de idei si de solutii neasteptate, cât si muzica scaparatoare a lui Mozart au stimulat ansamblul la maximum, remarcându-se îndeosebi rolul Donnei Elvira, interpretat de Veronique Gens, precum si Leporello, întruchipat cu umor de Hanno Müller Brachmann.
" Theater an der Wien ", cu renumele lui, continua sa stea astfel si în 2009 sub semnul lui Mozart, al farsei vesele, al vitalitatii, transpunînd sursa clasica în registrul cliseelor si naravurilor lumii de azi.