Arhivă : Se întâmplă la Radio România Înapoi

S-a încheiat cea de-a VIII-a ediție a campaniei 'Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța - Brățara de Vacanță'

Publicat: vineri, 25 August 2017 , ora 8.42
Peste 30.000 de brățări de vacanță și accesorii pentru plajă au fost distribuite copiilor pe plajele din Mamaia, Constanța, Eforie și Mangalia, în acțiunile campaniei Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța. Alte 30.000 de brățări de vacanță au fost disponibile, vara aceasta, în cele 574 de farmacii Alphega, existente la nivel național.

Ediția a VIII-a a campaniei a coincis cu aniversarea a 50 de ani de la lansarea celui mai îndrăgit program estival - Radio Vacanța! Ideea celui mai frumos și util proiect dedicat copiilor este parte din istoria acestui concept radiofonic, născut din nevoia de a promova turismul și din dorința de a crea un colț de libertate.

Unul dintre jurnaliștii care au contribuit la lansarea Radio Vacanței, Leon Sărățeanu, primul redactor-șef adjunct al postului, și-a amintit într-un interviu-document, existent în arhiva Societății Române de Radiodifuziune, cum reușeau realizatorii emisiunilor să gestioneze problema copiilor care se rătăceau pe plajă și care ajungeau, în cel mai sigur loc, la Radio Vacanța: "Am comandat din banii radioului niște cartoane pe care am scris în diverse limbi Radio Vacanța din care învățasem să facem coifuri pe care le dădeam copiilor. Pe lângă aceste coifuri s-au găsit niște oameni iscusiți care ne-au făcut iepurași din stofă, gratis, păpușele de mici dimensiuni și când veneau mămica sau tăticul sau bunica să îi ia, nu mai voiau să plece. Le plăcea! În biroul meu, am cumpărat din banii mei bomboane fondante, iar pe atunci se făceau un fel de bezele cu ciocolată. Trimiteam mașina și-mi aducea un carton plin cu bezele. Am procedat așa până când fetele de la cofetărie au aflat pentru cine sunt bezelele și n-au mai vrut bani. «Pentru Radio Vacanța? Sigur! Să ne dați în schimb melodia cutare, mâine, la ora nu știu care». Sigur că le-am dat melodia, dar am și plătit.

42 de ani mai târziu, în anul 2010, copiii de pe plaje primeau primele brățări de vacanță prin intermediul campaniei Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța, la inițiativa realizatorului de programe, Adelina Tocitu. Brățara de vacanță n-ar fi ajuns pe mânuțele copiilor fără sprijinul voluntarilor de la Crucea Roșie, filiala Constanța, care, vară de vară, sunt prezenți pe plajă, printre turiști.

Cristina este unul din cei mai noi voluntari din echipa Crucea Roșie care s-a alăturat campaniei: "Am nevoie de trei cuvinte ca să descriu această experiență: minunata, diferită, frumoasă! M-am simțit foarte bine știind că fac parte din acest proiect care are la bază o idee foarte bună. Am primit feedback bun din partea părinților cărora le-am oferit brățara de vacanță. De abia aștept să ne întâlnim, la anul, pe plajă".

Brățara de vacanță a fost oferită gratuit și de către agenții de la Compartimentul de Analiza și Prevenire a Criminalității din cadrul IPJ Constanța, în acțiunile de prevenire și informare pe care le-au desfășurat în această vară, pe plajă sau în taberele în care sute de copii vin să-și petreacă vacanța pe litoral.

Cele mai multe cazuri de copii care s-au rătăcit au fost soluționate cu ajutorul salvamarilor prezenți pe plajă, care, fie au sunat la Radio Vacanța, în momentul în care au întâlnit micuți rătăciți pe plajă, fie au oferit informații despre brățara de vacanță turiștilor.

Ediția de anul acesta a campaniei Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța a fost realizată cu sprijinul farmaciilor Alphega, Hartmann și Crucea Roșie - filiala Constanța, alături de IPJ Constanța, Asociația Litoral Delta Dunării, Asociația Ion Movilă Eforie Techirghiol, Asociația Națională a Salvamarilor și Scafandrilor Profesioniști, Direcția pentru Sport și Tineret Tulcea.

Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța - Brățara de Vacanță este unul dintre cele mai importante proiecte de responsabilitate socială derulate de Studioul Regional Radio Constanța.