Arhivă : Cronici Înapoi
AUDIO. Premiera operei Cosi fan tutte la Opera Națională București
"...Cred că opera trebuie să fie o formă de artă contemporană vibrantă, nu o moștenire a trecutului..." - preciza într-un interviu regizorul John Fulljames, și... "o nuntă într-o atmosferă cazonă ce constituie prilej pentru farsa care declanșează acțiunea operei...", pare a fi soluția găsită de Fulljames - cel care a semnat regia spectacolului.
La rândul său, scenograful Dick Bird a găsit propria soluție ingenioasă - un decor unic, în care intervin doar schimbări minore, un spațiu dominat de un impunător cort de nuntă.
Cum au văzut această montare cei care au luat parte la realizarea ei? Iată câteva păreri:
"Povestea este adaptată, fiind adusă în zilele noastre. Aici, toată povestea de sfârșit e deja generată la o altă nuntă. Mi-a plăcut mult că e adusă în zilele noatre, pentru că toate micile probleme, încurcături amoroase dintre ei, sunt foarte reale și actuale, cumva. " - Paula Gherghe, asistent regie
" E foarte vesel. Îmi place că e o producție foarte veselă, cu o echipă la fel. Abordarea asta mai modernă sigur va fi pe placul publicului." - baritonul Cătălin Țoropoc, interpretului Guglielmo
"Pentru că îmbină foarte bine clasicul cu modernul, cred că va fi pe toate gusturile. Tinerilor le va plăcea faptul că până la urmă este o petrecere și o să vedeți, toată lumea se joacă cu scenografia. Nu este nimic care va șoca. Cei conservatori vor fi și ei bine serviți în această operă. - soprana Andreea Soare, interpreta rolului Fiordiligi - o artistă implicată, o actriță expresivă, cu mobilitate scenică și nu în ultimul rând, o voce frumos condusă, cu o bună tehnică vocală, o voce care trece rampa, infirmând discuțiile lungi cu privire la defectuoasa acustică a sălii.
Cum s-a văzut montarea pentru cei aflați în sală?
"Mi se pare puțin încărcată de inadvertențe, în sensul că sunt niște forțări ale logicii, în interiorul poveștii, așa actualizată cum este, care, după părerea mea, merg dincolo de ceea ce poate fi plauzibil convențional, teatral - conferențiar dr. Alexandru Petrovici, în finalul unei seri aplaudate cu frenezie de cei aflați în sală, măcar pentru evoluția artiștilor: cu Adrian Morar, stăpân pe un ansamblu condus cu atenție, dar cu unele probleme la partida suflătorilor în actul secund, cu o Despină - Cristina Eremia care a rezolvat rolul mai degrabă scenic decât vocal, și cu evoluții admirabile în multe dintre momentele operei realizate de Oana Andra - interpreta Dorabellei, Andrei Lazăr - Ferrando, Cătălin Țoropoc - Guglielmo, Vicențiu Țăranu - Alfonso și Andreea Soare - Fiordiligi.
Credit foto: GIN PHOTO