ACUM:
22.00
Grădina de... sunete (R)
Marea muzică, dincolo de cuvinte: într-o grădină paradisiacă.
Urmează: 0.00 Nocturn jazz Portrete ale celor mai importanți oameni din jazz.
Apoi: 0.55 Imnul de stat

Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de Marți seara - 26 ianuarie 2016

Publicat: miercuri, 27 Ianuarie 2016 , ora 13.01
Recital de flaut în seria de concerte din cadrul Stagiunii de Marți seară. În 26 ianuarie, la Sala Mică a Ateneului Român a evoluat flautista Ioana Bălașa alături de pianista Verona Maier. Masterandă a Universității de Muzică din București, Ioana Bălașa a beneficiat în cel de-al treilea an de studii de o bursă Erasmus, fiind admisă la Conservatorul din Strasbourg, sub îndrumarea flautistului Mario Caroli. Muziciană cu o bogată activitate concertistică, Ioana Bălașa este membră din 2014 în Orchestra Filarmonicii "George Enescu" și colaborează în diverse proiecte artistice alături de alte orchestre importante, cum ar fi orchestra "Virtuozii" din București, dirijată de maestrul Horia Andreescu, Orchestra Română de Tineret, condusă de dirijorul Cristian Mandeal, sau în stagiunile Cameratei Regale. Exuberanță și siguranță a afișat Ioana Bălașa în prima sa apariție în Stagiunea de marți seară, entuziasmul tinereții s-a reflectat și în primele sale declarații:


Ioana Bălașa: Reinecke e un compozitor mai puțin cunoscut, romantic, iar Prokofiev este modernist și neoclasic și cosmopolit în expresie. Impune destul de multe probleme și de tehnică și de susținere, însă într-adevăr ești foarte bucuros că un compozitor ca un compozitor ca Prokofiev s-a înclinat spre flaut, cine a scris o sonată.

Ioana Bălașa a evoluat alături de pianista Verona Maier. Cea care îi îndrumă pașii, la masterul pe care tânăra flautistă îl face în genul muzicii de cameră, i-a urmărit cu atenție evoluția, precizând:


Verona Maier
: Sunt două opusuri de referință în literatura pentru flaut și pian. Sunt două lucrări standard aș zice, nu există flautist care să poată să sară peste aceste două. Peste aceste două repere, în creația în care flautul "suferă" un tratament nemilos. E vorba despre contrapunerea lui, cu un instrument care produce, după cum bine ați auzit tot ce se poate produce, vreau să spun pianul și scriitura celor două sonate, presupune o cantitate imensă de dificultăți tehnice, dar mai ales o rezistență ieșită din tiparele obișnuite. Pentru ea cred că și asta a fost o performanță importantă.

Ioana Bălașa este o muziciană cu carismă, a afișat stăpânire de sine, virtuozitate instrumentală, expresivitate și nu în ultimul rând o atentă pregătire oferind publicului aflat în Sala Mică a Ateneului Român ocazia rară să asculte muzică de cameră din repertoriul destinat instrumentelor de suflat.

Reportaj realizat de Jeanine Costache