Arhivă : Cronici Înapoi
Stagiunea de Marți seară - 14 octombrie 2014
A bătut gongul pentru o nouă nouă Stagiune de marți, motiv pentru care am invitat-o la microfon pe Cristina Sârbu, coordonatoarea acestui proiect:
"Mă bucur să pot spune că începem ce-a de-a șasea stagiune a acestui proiect al meu de suflet Stagiunea de marți seară. Ca de fiecare dată, intenția noastră este să aducem în fața publicului mai ales pe tinerii muzicieni români care studiază în străinătate, dar și alți instrumentiști mai mici sau mai mari care au încă tot viitorul deschis în față și care au demonstrat prin ceva că pot să aspire la un loc în marea muzică. Dacă îmi cereți să enumăr câteva dintre numele care vor umple cu siguranță Sala mică a Ateneului Român, aș aminti pe Florian Mitrea, de curând laureat la München, Adela Liculescu, Aurelia Vișovan, Francesco Ionașcu, Cristian Sandrin, Mălina Ciobanu, Alexandra Bobeico și Cvartetul Solartis, de curând premiat într-un concurs internațional. Mă bucur că începem această a șasea stagiune tot împreună cu Radio România Muzical. Stagiunea este lungă și vă promit că va fi bogată și deosebit de interesantă."
Pentru primul recital al Stagiunii de marți seara, Sala mică a Ateneului Român s-a transformat, preț de o oră, într-un salon de muzică preclasică. Clavecinista Raluca Enea a propus un program integral Jean Philippe Rameau despre care a precizat:
"Anul acesta se împlinesc 250 ani de la moartea lui Rameau; am avut mai multe recitaluri în care chiar am urmărit să realizez o integrală Rameau, nu am reușit să cânt toate suitele dar am interpretat o bună parte din ele. Tot timpul mă simt foarte bine când cânt aici în Sala mică… mă simt foarte bine când cânt Rameau și chiar dacă înainte am puține emoții, atunci când intru pe scenă publicul rezonează foarte bine cu muzica și mă simt ca și cum aș studia la mine acasă."
Sensibilitate și o atentă creionare stilistică a muzicii franceze din prima jumătate a veacului al XVIII-lea am perceput în cântul clavecinistei Raluca Enea. Cu siguranță seara de muzică barocă, pe care o întâlnim destul de rar în sălile de concerte, a fost de bun augur pentru Stagiunea de marți seară care se anunță interesantă. O stagiune în care-i vom revedea pe tinerii instrumentiști români cu performanțe notabile și vom cunoaște, sper, cât mai multe talente care ajung pe scena Sălii mici a Ateneului Român după o atentă selecție.