Arhivă : Cronici Înapoi
Festivalului internațional de muzică de cameră SoNoRo - Ziua I
Publicat: sâmbătă, 1 Noiembrie
2008
, ora 14.25
Sâmbătă, 1 noiembrie 2008,
a avut loc primul concert din cadrul Festivalului Internațional
de Muzică de Cameră SoNoRo. Deși a început cu o foarte
mare întârziere, intrarea în Palatul Cotroceni fiind destul de anevoioasă,
începutul festivalului a fost unul de bun augur.
Ansamblul, alcătuit din pianista Diana Ketler, violoniștii Daishin Kashimoto și Pryia Mitchell, violistul Răzvan Popovici și violonceliștii Alexander Chaushian și Bernhard Naoki Hedenborg, a dat dovadă de o extraordinară colaborare. Muzicienii își transmiteau unul altuia energie pe parcursul pieselor, momentele statice fiind practic inexistente.
Au început cu lirism și sensibilitate, mai precis cu Bagatelele pentru 2 viori, violoncel și pian, de Antonin Dvorak, simțindu-se însă și plăcerea de a cânta. Au continuat cu Cvintetul cu pian în la minor op. 84 de Sir Edward Elgar, care a redat un spirit englezesc printr-o interpretare ușor reținută. În partea a doua am putut asculta Cvintetul cu 2 violoncele în do major de Franz Schubert, redat stilistic aproape impecabil, printr-un amestec de rigoare clasică și avânt romantic.
Recitalul a reușit să atragă un public numeros, inclusiv un segment de public ce nu este obișnuit cu sala de concert. Acest lucru nu poate fi privit decât ca ceva pozitiv, începutul festivalului fiind o reușită.
Ansamblul, alcătuit din pianista Diana Ketler, violoniștii Daishin Kashimoto și Pryia Mitchell, violistul Răzvan Popovici și violonceliștii Alexander Chaushian și Bernhard Naoki Hedenborg, a dat dovadă de o extraordinară colaborare. Muzicienii își transmiteau unul altuia energie pe parcursul pieselor, momentele statice fiind practic inexistente.
Au început cu lirism și sensibilitate, mai precis cu Bagatelele pentru 2 viori, violoncel și pian, de Antonin Dvorak, simțindu-se însă și plăcerea de a cânta. Au continuat cu Cvintetul cu pian în la minor op. 84 de Sir Edward Elgar, care a redat un spirit englezesc printr-o interpretare ușor reținută. În partea a doua am putut asculta Cvintetul cu 2 violoncele în do major de Franz Schubert, redat stilistic aproape impecabil, printr-un amestec de rigoare clasică și avânt romantic.
Recitalul a reușit să atragă un public numeros, inclusiv un segment de public ce nu este obișnuit cu sala de concert. Acest lucru nu poate fi privit decât ca ceva pozitiv, începutul festivalului fiind o reușită.