Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Laura Tătulescu, despre debutul în rolul Helena din opera 'Visul unei nopți de vară' de Benjamin Britten, la Opera din Klagenfurt

Publicat: joi, 29 Octombrie 2015 , ora 15.19

Soprana Laura Tatulescu debutează astăzi, 29 octombrie 2015, în rolul Helena din opera "Visul unei nopți de vară" de Benjamin Britten, la Opera de Stat din Klagenfurt. Despre acest nou rol și provocările sale ne-a vorbit chiar Laura Tătulescu, într-un interviu acordat postului nostru.


Laura Tătulescu, debutați pe 29 octombrie în rolul Helena din Visul unei nopți de vară de Benjamin Britten - o provocare. Ce atrage la acest rol?

E o provocare! Cred că știe toată lumea… eu sunt născută în America din părinți români, deci vorbesc engleza americană. Povestea lui Shakespeare este tipic britanică, deci mai mult de-atât nici că se poate. Nu povestea, dar limbajul este cât se poate de british. Ca provocare, aș spune în primul rând că asta a fost. Să găsesc calea către limbajul lui Shakespeare. Am putut să aduc culorile pe care le-a scris Britten, pe care și le-a dorit Britten, pe care le-a scris extrem de clar în partitură. Helena ca rol aș spune că este foarte diversă. Are momente de dragoste profundă! Ea este logodită cu Demetrius, care o respinge pentru că este îndrăgostit de prietena ei, Hermia. Iubește, suferă, este confuză la un moment dat când Lysander se îndrăgostește de ea… sunt foarte multe fațete ale ei. Apoi, e foarte temperamentală, foarte dramatică și toate lucrurile astea sunt scrise în muzică… extrem de divers.


Cum e din punct de vedere tehnic față de alte roluri?

Eu cânt foarte mult muzică de Mozart, cânt foarte multă muzică franceză… Britten este complet diferit de tot ceea ce am făcut până acum. Nu ca fach (particularitate vocală)… din punct de vedere tehnic, n-aș spune că este pe un alt fach decât ceea ce am făcut deja până acum. Este cam în același fach cu Blanche de la Force. Este un rol cu extrem de mult legato, foarte multe pianisime și foarte mult discurs muzical în pasaj. Apoi, de multe ori sunt salturi nu foarte mari, dar foarte abrupte.


Este, cu adevărat, o lucrare specială. Mie mi-a atras atenția faptul că Regele Oberon este interpretat de un contratenor.

… și un contratenor minunat! N-am avut până acum bucuria să-l ascult, e pentru prima oară când îl aud. Yosemeh Adjey este cel care face Oberon.


Care este viziunea regizorală? Va fi o montare ca va păstra specificul subiectului shakespearian sau poate o adaptare modernă cu acțiunea plasată în context?

N-aș spune că este o adaptare absolut clasică, dar este o adaptare care funcționează și nu pleacă de la libret. A rămas fidelă libretului, dar e montare destul de feerică, lucru care se potrivește foarte mult cu piesa asta. Dar în momentele dramatice Immo Karaman este un regizor care lucrează foarte intensiv. Noi ne-am înțeles foarte bine cu el din punctul acesta de vedere, pentru că a știut să asculte și ce avem noi de spus, și ideile noastre, dar a știut de la început ceea ce-și dorește și împreună am putut să dezvoltăm ceva. Este o regie modernă, care funcționează foarte bine.


Încă o etapă importantă în cariera dumneavoastră… Eu am numărat pe pagina dumneavoastră personală de internet aproximativ 27 de roluri pe care le-ați interpretat până acum. Poate că sunt mai multe. Cu care dintre personajele pe care le-ați interpretat ați reușit să vă identificați cel mai bine?

Pot să spun rolurile care mi-au făcut mare plăcere să le cât și au fost toate rolurile mele de Mozart, pe care le-am cântat în toată lumea. Dar dacă ar fi să aleg un rol cu care să mă pot identifica, ar fi probabil Blanche de la Force din Dialogul Carmelitelor de Poulenc. De când m-am născut, am fost foarte aproape de Dumnezeu și am înțeles-o pe Blanche din punctul acesta de vedere, când spune că își dorește să meargă la mânăstire. M-a mișcat într-un fel foarte special și pot să spun că acesta este rolul cu care am ceva foarte important din viața mea în comun cu ea.


Și vor mai urma și alte roluri, alte debuturi? Ce ne mai puteți dezvălui?

Am fost, chiar înainte să ajung aici, la Klagenfurt, am început stagiunea cu Simfonia a II-a de Mahler cu Symphonia din Atlanta, sub bagheta maestrului Robert Spano. Apoi am venit aici și voi avea nouă spectacole cu A Midsummer Night's Dream, la pupitru - Alexander Soddy, care a dirijat și Dialogul carmelitelor anul trecut. După Midsummer voi fi la Florida Grand Opera, unde reiau un rol pe care l-am făcut acum două veri la Santa Fe, și anume Norina din Don Pasquale… lucru de care mă bucur foarte, foarte tare. Apoi debutez la Opera din Cincinnati - Marzelline în Fidelio. Stagiunea viitoare am să debutez la Maggio Musicale.


Cu ce producție?

Asta încă nu pot să spun până nu apare programul de stagiunea viitoare.

Interviu realizat de Alexandru Mija