Arhivă : Interviuri Înapoi
Interviu cu mezzosoprana Ruxandra Donose
Ruxandra Donose - mezzosoprana care evoluează pe cele mai mari scene lirice ale lumii precum Opera din Los Angeles, Opera Regală Covent Garden din Londra, Opera Metropolitan din New York, Opera de Stat din Viena, Teatrul La Fenice din Veneția a fost în 23 martie 2014 invitata Festivalului Internațional Al Bustan din Liban. Despre acest festival și despre următoarele apariții scenice, celebra mezzosoprana ne-a vorbit în cele ce urmează:
Ruxandra Donose, vă mulțumesc pentru că ați acceptat să ne vorbiți despre cea mai recentă apariție scenică - un concert la Festivalul Al Bustan. Practic, dumneavoastră ați încheiat acest festival cu tradiție.
Am avut bucuria să particip la acest festival despre care auzisem, dar acum m-am aflat acolo pentru prima oară și am cântat în spectacolul de închidere al festivalului ciclul de lieduri de Berlioz, Nopțile de vară. Am fost acompaniată de Armenian Youth Orchestra și de Gianluca Marciano, care este directorul muzical al festivalului.
Cum a primit publicul acest ultim concert și acest festival?
Este un lucru minunat care se întâmplă acolo. Este un festival care durează mai bine de trei săptămâni - zi de zi - cu muzică simfonică, de cameră, concerte instrumentale, recitaluri… Este un festival foarte complex. Uitându-mă peste programul de anul acesta mi-am dat seama ce bogăție și ce varietate de muzică este prezentată acolo. Exista și un culoar cu afișele și programele ultimilor 21 de ani. S-au perindat niște nume extraordinare pe-acolo; unul dintre idolii mei cântăreți, mezzosoprana Maria Ewing, a cântat în primele ediții acolo. Și, iată că la concertul acesta la care am cântat eu sala era arhiplină și lumea a fost extraordinar de entuziastă în felul în care a acceptat liedurile de Berlioz. Bineînțeles, trebuie să ne gândim la faptul că Libanul este o țară de tradiție franceză și că au recepționat cu foarte mare bucurie și faptul că aceste lieduri au fost cântate în limba franceză, deși, cu toate că nu ne așteptăm întotdeauna la un concert să aibă traducerea textului afișată, liedurile aveau traducerea textului afișată în două limbi. Vorbim despre un festival făcut cu foarte mare drag și cu foarte mare atenție pentru calitate, la un nivel foarte înalt.
Ce aveți înscris, după această participare în festival, în agenda dumneavoastră artistică?
Peste câteva zile plec la Londra, unde continui cu Berlioz, de data aceasta Moartea Cleopatrei, cu Orchestra Philharmonia, dirijată de Edward Gardner la Royal Festival Hall. De acolo voi pleca direct la Opera din Versailles, unde voi cânta în Tamerlano de Handel. Este începutul unui turneu de prezentare al acestei opere, pe care am înregistrat-o anul trecut și care, acum, la sfârșitul lui martie, apare la Compania de discuri Naive.