Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu violonistul Vlad Maistorovici

Publicat: joi, 12 Decembrie 2013 , ora 13.36

Centenarul nașterii compozitorului, pianistului și dirijorului Benjamin Britten este celebrat astăzi, 12 decembrie, și la Institutul Cultural Român din Londra. Cvartetul «Mercury», din care fac parte tineri muzicieni aflați în plină ascensiune pe scena britanică - violonistul român Vlad Maistorovici, clarinetistul britanic Harry Cameron-Penny, violoncelistul francez Corentin Chassard și pianistul elvețian Antoine Francoise - prezintă, într-o interpretare originală, lucrări inspirate de compozițiile lui Britten.


Domnule Vlad Maistorovici, în această seară vă veți afla din nou la Institutul Cultural Român din Londra, pentru a prezenta publicului câteva lucrări extrem de interesante, împreună cu cvartetul pe care îl coordonați. Despre ce este vorba
?

Este vorba despre o nouă colaborare între ansamblul nostru, Mercury Quartet, și rețeaua EUNIC, adică rețeaua Institutelor Culturale Europene. Proiectul este coordonat de Institutul Cultural Român de la Londra și este o urmare a colaborării noastre de anul trecut, pentru un concert la Kings Place, inspirat de Debbusy, în memoria acestuia, pentru care am interpretat, alături de muzica lui Debbusy lucrări comandate special pentru a-l comemora pe marele compozitor. Anul acesta am fost invitați din nou și compozitorul căruia i-a fost făcută comanda sunt chiar eu, așa că este o dublă provocare pentru mine, pentru că vom interpreta și lucrări din repertoriul englezesc, pe linia moștenirii lui Benjamin Britten și noua piesă Mutații pentru cvartet, pe care am scris-o pentru acest concert.


Care sunt, așadar, lucrările înscrise în program?

Vom interpreta două lucrări de Thomas Ades, anume Catch și Courts Studies-Studii de curte, pe teme din opera Furtuna de Shakespeare, apoi un medalion de miniaturi de Britten, pentru fiecare din instrumentele ansamblului nostru, clarinet, vioară, violoncel și pian, două lucrări inspirate de o temă de Henry Purcell, de Oliver Knussen și Colin Matthews, din ciclul Purcell Garland, iar apoi vom cânta și o miniatură de Frank Bridge, care a fost profesorul lui Benjamin Britten, așa că este vorba de un program, care are de-a face cu înaintașii și urmașii lui Britten și ce a însemnat el pentru repertoriul englezesc și european.


Alături de Thomas Ades, Frank Bridge, Benjamin Britten, Colin Matthews, Oliver Knussen, figurează și lucrarea dumneavoastră, Mutations. Câteva gânduri despre aceasta.

Este o lucrare pentru întregul cvartet, pentru clarinet, vioară, violoncel și pian și explorează ideea mutațiilor în genetică, așadar, materialul se metamorfozează foarte încet și nu revine niciodată sub aceeași formă. Este cumva un omagiu indirect lui Benjamin Britten, nu există o legătură directă, dar probabil că limbajul lui se regăsește în structura mea de compozitor.


Mulțumim foarte mult și vă dorim mult succes. Nu încheiem înainte de a ne spune dacă împreună cu Mercury Quartet mai aveți alte proiecte?

Sigur. Proiecte sunt multe pentru anul viitor. Încercăm să punem la cale și o revenire în România, dacă nu în vară, atunci în toamnă și sperăm să ne revedem în curând cu publicul românesc.

Interviu realizat de Irina Hasnaș