Arhivă : Interviuri Înapoi

Dan Paul Dumitrescu la Opera din Viena

Publicat: miercuri, 27 Martie 2013 , ora 14.20

Pentru spectatorii care au intrat sâmbătă, 23 martie 2013, în sala Operei de Stat din Viena, sunetele specifice pe care le oferă membrii unei orchestre înainte de spectacol, rumoarea din ce în ce mai pronunțată odată cu apropierea de ora începerii a însemnat pregătirea ultimei reprezentații din stagiunea 2012-2013 cu opera Aida de Giuseppe Verdi.

În distribuție s-au aflat Kristin Lewis - Aida, Olga Borodina - Amneris, Mikhail Agafonov - Radames, Janusz Monarcha - Regele, Markus Marquand - Amonastro. Nu am omis două dintre personajele acestei creații verdiene, ci am vrut să le marchez pentru că au fost interpretate de doi artiști români: Dan Paul Dumitrescu în rolul lui Ramfis și Elisabeta Marin în cel a preotesei.

Patru spectacole care deși anuțate ca reluare a montării lui Nicolas Joel, au avut importanța unei premiere. În anul Verdi, Opera de Stat din Viena a oferit publicului această montare dar într-o înfățișare nouă: costume, decoruri, lumini. O serie de spectacole solicitantă atât pentru soliști, cât și pentru orchestra care a adus în fiecare dintre cele patru seri încântarea audiției uneia dintre cele mai frumoase creații scrise de Verdi, curiozitatea de a descoperi interpretări mai mult sau mai puțin apropiate de felul în care percepe fiecare dintre noi evoluția personajelor, dar și surpriza de a nu cunoaște decât în ultima clipă artistul care s-a aflat în rolul lui Radames.

Înainte de debutul acestei serii, basul român Dan Paul Dumitrescu ne-a oferit câteva date despre montarea înnoită a lui Nicolas Joel, acceptând să revină la sfârșitul seriei pentru ne da câteva amănunte despre ceea ce nu poate vedea și asculta spectatorul. Iată-l asadar, revenind la Radio România Muzical.


Care este satisfacția artistului aflat la încheierea unei serii de spectacole?

Pentru un cântăreț este foarte important să poată să ducă la bun sfârșit toată seria de spectacole, pentru că și cântăreții au zile și zile - mai bune, mai puțin bune, nu este totul perfect, de foarte multe ori lupți cu vocea, apelezi la tehnică să poți să o scoți la capăt într-un mod onorabil și în sală bineînțeles să nu se simtă nimic, dar de foarte puține ori în viață ești cu adevărat bine din toate punctele de vedere.


A fost o surpriză de fiecare dată și aceea a fost tenorul.

S-a schimbat tenorul pentru că Aleksandr Antonenko, cel care trebuia să cânte s-a îmbolnăvit. Trebuie să debuteze în Radames, pentru prima dată în casă, în Viena și pentru prima dată în cariera lui cu acest rol.


După această serie de patru spectacole ai alte două concerte foarte repede la București.

Da. Sunt două concerte Verdi-Wagner, pe care Opera din București le organizează. Mă bucur foarte, foarte mult că mă reîntorc după 12 ani pe scena Operei. Pentru mine este o onoare să fiu pe această scenă, pentru că este prima scenă pe care eu ca și cântăreț m-am desfășurat și sper să facem ceva de neuitat pentru acest bicentenar Verdi-Wagner.

Interviu realizat de Simona Dumitriu