Arhivă : Interviuri Înapoi

Robert Nagy, protagonist în spectacolele Teatrului «Massimo» din Palermo

Publicat: miercuri, 19 Mai 2010 , ora 12.36
Numele tenorului Robert Nagy a apărut pe parcursul acestei luni pe afișul a două evenimente importante programate pe scena prestigiosului "Teatro Massimo" din Palermo: primul dintre acestea - Recviemul de Verdi s-a desfășurat sub conducerea muzicală a lui Roberto Abbado, iar cel de-al doilea - premiera spectacolului Maria Stuarda de Donizetti are loc pe 21 mai 2010. Despre colaborări de succes, dar și despre "întâmplări neprevăzute", într-un interviu cu Robert Nagy.


De curând ați colaborat, în Recviemul de Giuseppe Verdi, cu dirijorul Roberto Abbado. Ce a însemnat pentru dumneavoastră această colaborare?

A fost o plăcere deosebită; în data de 6 mai 2010 a avut loc o grevă generală în cultură, în toată Italia, împotriva decretului dat de către ministrul Sandro Bondi. Maestrul Abbado avea prevăzut în acea seară concertul cu Recviemul de Verdi, ce trebuia să aibă loc în Sala Operei "Massimo" din Palermo, însă din dorința de a respecta această grevă generală totul a fost tranferat pe scările și în Piața "Verdi" din fața instituției. A fost o ocazie deosebită, a fost un concert extraordinar și cred că Roberto Abbado nu a fost dezamăgit de prestația mea; pot chiar să spun că a fost mulțumit.


În data de 21 mai 2010 veți interpreta rolul "Roberto" în premiera spectacolului Maria Stuarda de Gaetano Donizetti. Cum ați caracteriza acest rol, din punct de vedere interpretativ?

Tot la "Massimo" - Palermo, într-o distribuție superbă, cu Dimitra Theodossiou, Kate Aldrich, sub bagheta maestrului Fabrizio Maria Carminati, urmează o serie de spectacole cu Maria Stuarda. Conform tradiției, se derulează reprezentații cu Trilogia reginelor de Gaetano Donizetti: Anna Bolena, Maria Stuarda și Roberto Devereux. Opera Anna Bolena a fost prezentată în 2008, când am avut ocazia să cânt împreună cu Mariella Devia, iar acum mă aflu în Italia, la Palermo, pentru producția Maria Stuarda. Despre rolul "Roberto" pot spune că este foarte solicitant - tenorul are de cântat enorm de mult; este o partitură foarte dificilă, însă trebuie să recunosc, propunerile pe care le face Donizetti sunt incitante.

Interviu realizat de Alexandra Cebuc